Budowa obwodnicy rozpoczyna się w km 32+121 drogi krajowej nr 10. Odejście projektowanej trasy w kierunku północnym przewidziano w okolicy zjazdu do stacji paliw zachowując istniejącą drogę nr 10 jako zjazd do miejscowości Morzyczyn, Kobylanka, Zieleniewo. Na trasie obejścia usytuowano dwa węzły drogowe "Motaniec" i "Lipnik". Węzeł "Lipnik" docelowo stanowił będzie połączenie obwodnicy m. Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo z południowym obejściem Stargardu Szczecińskiego.

Na skrzyżowaniu projektowanej obwodnicy z drogą powiatową nr 41-442 Kobylanka - Motaniec określanym jako węzeł "Motaniec" przewidziano budowę węzła dwupoziomowego typu WB. Droga powiatowa przebudowana zostanie na odcinku 445 m i poprowadzona wiaduktem WD1 ponad obwodnicą. Łącznice nr 1, nr 2 i nr 3 zapewniać będą połączenie obu dróg. Do km 34+016,17 projekt przewiduje budowę drogi dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Na dalszym odcinku do węzła "Lipnik" zaprojektowano drogę jednojezdniową, która docelowo stanowić będzie jezdnię południową obwodnicy.

Kontrakt finansowany będzie w 25 % z budżetu państwa oraz w 75 % z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (ERFF), Sektorowy Program Operacyjny - Transport (SPOT). Całkowita wartość kontraktu wynosi: 86 743 133,00 zł. Czas na realizacje umowy wynosi 21 miesięcy.

W wyniku przebudowy droga krajowa nr 10 uzyska parametry drogi ekspresowej klasy technicznej "S". Obwodnica wraz z przyjętymi rozwiązaniami węzłów i skrzyżowań bezkolizyjnych ma na celu rozdzielenie ruchu lokalnego i ruchu tranzytowego dalekiego zasięgu, co w znacznym stopniu zmniejszy obciążenie ruchem samochodowym w/w miejscowości, poprawi bezpieczeństwo ruchu pieszych i zmotoryzowanych oraz zmniejszy emisję spalin i hałasu.

Przypomnijmy, że w grudniu zeszłego roku oddany do użytku został zmodernizowany odcinek Szczecin - Stargard Szczeciński. Przebudowywany odcinek (ok. 6 km) stanowił najbardziej obciążony w tym regionie fragment drogi krajowej. Małe promienie łuków poziomych na terenie miejskim powodowały ograniczenie prędkości pojazdów do 50 km/h. Katastrofalny stan istniejącego mostu łukowego na rzece Płoni stanowił stałe zagrożenie dla ruchu pojazdów i pieszych.