Nowa generacji Hyundaia i10 stanowi kontynuację najnowszego stylu producenta, nazywanym Fluidic Sculpture. Design zawiera więc też niektóre elementy znane już z najnowszej generacji Hyundaia i30.
W pierwszym okresie auto będzie produkowane w wersji pięciodrzwiowej, ale nie wyklucza się również dołaczenia do oferty wersji trzydrzwiowej. Do napędu przewidziano nowy trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 TCI o mocy 106 KM.
Przeniesienie produkcji i10 do Turcji oznacza, że Hyundai będzie w Europie produkował 90 proc. aut sprzedawanych w tym regionie. Obok tureckiego zakładu Izmit Hyundai produkuje jeszcze w czeskich Noszowicach i w rosyjskim Saint Petersburgu.
Zakład w Noszowicach jest w stanie rocznie wyprodukowac 300 tys. aut, w St. Petersburgu – 150 tys., a w Izmit – 200 tys. Turecki zakład obok nowego Hyundaia i10 produkuje model i20, którego nowa generacja pojawi się w 2014 r.
Sprzedaż samochodów marki Hyundai w Europie systematycznie wzrasta. W 2012 roku było to prawie 400 tys. aut, co oznacza wzrost o 10,5 proc. W 2013 r. w krajach Unii Europejskiej Hyundai sprzedał 176 157 aut, a więc o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Nowa generacja Hyundaia i10 będzie miała premierę w połowie września podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem.
Galeria zdjęć
Zakład w Noszowicach jest w stanie rocznie wyprodukowac 300 tys. aut, w St. Petersburgu – 150 tys., a w Izmit – 200 tys. Turecki zakład obok nowego Hyundaia i10 produkuje model i20, którego nowa generacja pojawi się w 2014 r.
Przeniesienie produkcji i10 do Turcji oznacza, że Hyundai będzie w Europie produkował 90 proc. aut sprzedawanych w tym regionie. Obok tureckiego zakładu Izmit Hyundai produkuje jeszcze w czeskich Noszowicach i w rosyjskim Saint Petersburgu.
Sprzedaż samochodów marki Hyundai w Europie systematycznie wzrasta. W 2012 roku było to prawie 400 tys. aut, co oznacza wzrost o 10,5 proc. W 2013 r. w krajach Unii Europejskiej Hyundai sprzedał 176 157 aut, a więc o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Nowa generacja Hyundaia i10 będzie miała premierę w połowie września podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem.
Nowa generacji Hyundaia i10 stanowi kontynuację najnowszego stylu producenta, nazywanym Fluidic Sculpture. Design zawiera więc też niektóre elementy znane już z najnowszej generacji Hyundaia i30.
Przeniesienie produkcji i10 do Turcji oznacza, że Hyundai będzie w Europie produkował 90 proc. aut sprzedawanych w tym regionie. Obok tureckiego zakładu Izmit Hyundai produkuje jeszcze w czeskich Noszowicach i w rosyjskim Saint Petersburgu.
Objętość bagażnika można powiększyć po złożeniu tylnej kanapy.
Po podniesieniu podłogi bagażnika mamy do dyspozycji dodatkową przestrzeń bagażową.
W pierwszym okresie auto będzie produkowane w wersji pięciodrzwiowej, ale nie wyklucza się również dołaczenia do oferty wersji trzydrzwiowej. Do napędu przewidziano nowy trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 TCI o mocy 106 KM.