Nowa jednostka zapewnia dobre osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 180 km/h. Zużycie paliwa nie spowoduje zrujnowania kieszeni właściciela, bowiem 500 z tym motorem spali średnio 3,9 l/100km, przy emisji CO2 na poziomie 104 g/km.

Opracowany i wyprodukowany przez Fiat Powertrain Technologies silnik 1.3 Multijet II o mocy 95 KM należy do drugiej generacji silników Multijet, wyposażony jest w nowe wtryskiwacze Common Rail, które dzięki hydraulicznemu systemowi sterowania zaworami z wysoką precyzją kontrolują ilość paliwa wtryskiwanego do komory spalania, z szybszą i bardziej elastyczną sekwencją wtryskiwania w porównaniu z tymi stosowanymi dotychczas (aż do 8 sekwencji w obrębie tego samego cyklu). Pozwala to lepiej kontrolować spalanie w silniku wysokoprężnym, co pozytywnie wpływa na poziom spalania, emisję spalin, hałas i właściwości jezdne.

Nowy silnik wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która zapewnia zoptymalizowane turbodoładowanie w całym zakresie obrotowym. Ponadto zużycie paliwa spada nawet do 8% w cyklu miejskim, dzięki systemowi Start&Stop, który wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach ruchu miejskiego. Spełniający normę Euro5 jest wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF) bezpośrednio w przestrzeni silnika, co wpływa na poprawę wydajności pracy już od pierwszych chwil funkcjonowania silnika tj. bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika.

Ponadto, wraz z nowym silnikiem 1.3 Multijet II o mocy 95 KM, Fiat 500 wprowadza w gamie nowe tylne zawieszenie z belką skrętną (koła pół-niezależne) i z drążkiem stabilizatora, które wywodzi się z modelu Abarth 500 i zostało już wykorzystane w modelu 500C. Takie rozwiązanie poprawia prowadzenie i komfort jazdy samochodem.

Model Fiat 500 z silnikiem 1.3 Multijet 95 KM będzie dostępny w Polsce w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ta sama jednostka pojawi się także w modelu 500C wraz z premierą tego modelu w Polsce.