Po raz pierwszy crossover Antara, jeszcze jako model koncepcyjny, ujrzał światło dzienne podczas Salonu Samochodu IAA we Frankfurcie w 2005 roku. Bardzo dobre przyjęcie skłoniło władze koncernu do szybkiego przygotowania wersji produkcyjnej, która do sprzedaży trafi już pod koniec tego roku. Ceny Antary zaczynać się będą od 26.850 euro.

Marka Opel, nieobecna od pewnego czasu w segmencie aut SUV, crossover, czy też terenowych, powraca modelem Antara do tego najszybciej rozwijającego się segmentu rynku w Europie. Całkowity udział segmentów SUV i crossover w rynku europejskim podwoił się od 1998 roku z trzech do sześciu procent i nadal rośnie.

Opel Antara o wymiarach 4,57/1,85/1,70 nie zajmuje więcej miejsca niż samochód klasy średniej, a przy tym oferuje liczne elementy przydatne do jazdy po nieutwardzonym gruncie (duży prześwit, duże koła, obecne wszędzie solidne elementy zabezpieczające). Stylem zaś przypomina wysokiej klasy sedana.

Początkowo w Antarze dostępne będą trzy poprzecznie montowane silniki, wyposażone w cztery zawory na cylinder. Najsilniejsza jednostka jest blisko związana z 6-cylindrowym silnikiem oferowanym w modelach Vectra i Signum. Benzynowa V6 Antary ma pojemność skokową 3,2 litra, moc 224 KM i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów z funkcją ActiveSelect. Największą popularnością powinna cieszyć się turbodoładowana, dwulitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 150 KM z układem wtrysku bezpośredniego common-rail. Będzie ona współpracować z pięciobiegową, ręczną skrzynią biegów lub z sześciobiegową przekładnią automatyczną. Podstawowym silnikiem będzie czterocylindrowa, benzynowa jednostka 2.4 o mocy 141 KM z dwoma górnymi wałkami rozrządu i jednym wałkiem wyrównoważającym.

Inteligentny napęd na cztery koła Antary wykorzystuje elektronicznie sterowany, elektro-hydrauliczny mechanizm różnicowy, który zapewnia optymalny podział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś, we wszystkich sytuacjach drogowych. Napęd jest w pełni zintegrowany z systemami ABS i ESP, co podwyższa poziom kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwa aktywnego.

Inne standardowe funkcje obejmują hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), aktywne zabezpieczenie przed dachowaniem (ARP) i, co niezwykłe dla tego segmentu, system kontroli zjazdu ze wzgórza (HDC). System HDC umożliwia Antarze bezpieczny zjazd ze stromego zbocza ze stałą prędkością, wybieraną odpowiednim ustawieniem pedału gazu. Opcjonalnie dostępny jest również system stabilizacji przyczepy (TSA).