Serce Opla przestało bić” - tak powiedział w ostatnim dniu swojej pracy jeden z 3 tys. objętych grupowym zwolnieniem pracowników. Pierwszym wyprodukowanym w Bochum samochodem był Opel Kadett, a ostatnim Opel Zafira. Dziennie powstawało tutaj 1,2 tys. aut.

Zakład Opla w latach swojego0 największego rozkwitu dawał pracę prawie 10 tys. osób. Dzisiaj, po likwidacji wielu kluczowych zakładów (w tym Opla) region Bochum dotknięty jest bezrobociem, które sięga tu 9,4 proc. Z ostatnio zatrudnionych 3 tys. osób jedynie 700 będzie nadal zatrudnionych w części magazynowej, a pozostali przejdą do tzw. spółki transferowej, która ma im pomóc w znalezieniu nowej pracy.

Decyzje podjęte w sprawie Bochum są częścią długoterminowego planu „Drive Opel 2022”, mającego an celu zapewnienie rentowności firmy. Opel zamierza zwiększyć swoje dochody, osiągając lepszą wydajność, zmieniając strategię wprowadzania modeli na rynek, poprawiając wizerunek marki i zwiększając swoje udziały w sprzedaży, dzięki obecności w nowych segmentach samochodów oraz wchodzeniu na nowe rynki. W latach 2012-2016 Opel wprowadzi do sprzedaży w sumie 23 nowe modele i 13 nowych jednostek napędowych.