Gdybyśmy zwrócili uwagę na to, że linia oddzielająca pas, którym jechaliśmy, od tego, na którym musimy teraz stać, jest dość specyficzna, zapewne jechalibyśmy dalej, zamiast teraz wciskać się między pędzące środkowym pasem samochody. Np. pasy do skrętu oddziela się od reszty jezdni linią przerywaną podwójnej grubości.Znaczenie ma nie tylko gęstość, lecz także grubość linii przerywanejPierwsząreakcją kierowcy na zmianęlinii przerywanej na ciągłą albo też przerywaną, gdzie przerwy są krótsze niż kreski, powinno być wzmożenieuwagi i koncentracji. Takie linie umieszcza się bowiem w miejscach niebezpiecznych, w których występuje podwyższone ryzyko wypadku. Nie warto kłaść na szali życia swojego i innych uczestników ruchu. Skrajną głupotą jest wyprzedzanie samochodów z prawej strony pasem oddzielonym linią przerywaną o podwójnej grubości lub gęstości. Wyprzedzanie lewą stroną przy przekroczeniu linii ciągłejto niemal samobójstwo. Gorzej, że szanse na przeżycie jadących z przeciwka też są wtedy niewielkie. Zdarza się, że kierujący wjedzie na drogę dwukierunkową, ale jest przekonany, że to ulica jednokierunkowa. Linia przerywana może oddzielać od siebie zarówno pasy jezdni jedno-, jak i dwukierunkowej. Więcej informacji niosą linie ciągłe. Przy linii pojedynczej mamy do czynienia z pasami ruchu w tym samym kierunku jazdy. Gdy linia jest podwójna, sąsiedni pas służy do jazdy w przeciwną stronę.Istnieją również linie będące połączeniem linii ciągłej i przerywanej. Jeżeli z naszej strony jest linia ciągła, wówczas nie możemy jej przekroczyć, a w dodatku wiemy, że znajdujący się na sąsiednim pasie poruszają się w przeciwnym kierunku. Gdy od strony naszego pasa będzie linia przerywana, a jadący z przeciwka będą mieli po swej stronie linię ciągłą, wtedy wolno nam jest przekroczyć taką linię podczas np. wyprzedzania. Nie jest to jednak zalecane, bo w takich miejscach jest z reguły niebezpiecznie.LINIA CIĄGŁAPodwójna linia ciągłaoddziela przeciwne kierunki ruchu. Przekraczanie jej jest zabronione i ryzykowne, bo z reguły grozi najniebezpieczniejszym ze zderzeń - czołowym, kiedy prędkości się sumująLINIA PRZERYWANAdługie przerwy między liniami oznaczają, że taka linia zezwala na zmianę pasa przy zachowaniu szczególnej ostrożności linia krawędziowa (pogrubiona) oznacza, że wyjeżdżając z tak oznaczonego pasa(np. pobocza), musimy ustąpić pierwszeństwainnym uczestnikom ruchupodwójna grubość linii przerywanej oznacza, że jest to pas ruchu powolnego, przeznaczony dla skręcających w lewo lub w prawo, albo też że pas niedługo zaniknie. Dodatkową informacją są specjalne strzałki naprowadzające na jezdni