Chociaż historie towarzyszą nam od tysięcy lat, to dopiero niedawno zaczęliśmy powszechnie wykorzystywać je w komunikacji biznesowej i marketingu. Dzisiaj storytelling, czyli opowiadanie historii, jest jednym z kluczowych elementów skutecznej strategii brandingowej. Historie pomagają przekazywać informacje, ale nie tylko – ich ważnym zadaniem jest budowanie emocjonalnych więzi z odbiorcami.

W momencie, kiedy ze wszystkich stron jesteśmy bombardowani reklamami i przekazami marketingowymi, opowiadanie historii staje się jednym z najważniejszych sposobów na zwrócenie uwagi odbiorców i zbudowanie trwałej relacji z marką.

A ponieważ w biznesie lubimy sięgać po sprawdzone rozwiązania, to szczególną siłę mają case studies, które są cennym źródłem sprawdzonych informacji i stanowią ciekawą alternatywę dla suchych faktów. Wie o tym platforma ogłoszeniowa OTOMOTO, która ruszyła właśnie z kolejną odsłoną kampanii "Prawdziwe historie".

Kampania z sukcesem

Motywem przewodnim cyklu "Prawdziwe Historie" OTOMOTO jest pokazane tego, kto stoi za ogłoszeniami publikowanymi na platformie. Bohaterami kolejnych odcinków zawsze są osoby sprzedające samochody w serwisie pojawiające się w materiale wideo, a nie profesjonalni aktorzy. W poprzednich edycjach wystąpili prywatni właściciele wystawionych na sprzedaż samochodów, którym — dzięki kampanii — udało się sprzedać auta z sukcesem, często dużo drożej niż za cenę przewyższającą pierwotną wycenę z ogłoszenia.

Cykl zapoczątkowała świąteczna kampania z zabytkowym Wartburgiem — główna bohaterka Ewa opowiedziała o kilkudziesięcioletnim samochodzie, który otrzymała w prezencie gwiazdkowym od dziadka, pierwszego właściciela pojazdu. Podkreśliła, że auto od nowości znajduje się w rękach jednej rodziny, zawsze parkuje w tym samym garażu i przejechało zaledwie 73 tys. km. Spot został wyświetlony na Facebooku ponad 13 milionów razy, zyskał 14 400 polubień i 1500 komentarzy na Facebooku oraz Instagramie, a także osiągnął wynik 2,8 mln obejrzeń na YouTube. Kampania ta została także nagrodzona w wielu branżowych konkursach, m.in. Złote Spinacze, Kreatura i Golden Arrows. Kolejne odsłony kampanii zostały poświęcone równie wyjątkowym modelom samochodów: Cadillacowi, Maluchowi, Toyocie 4-Runner i DeLoreanowi.

Nowa odsłona — Prawdziwe Historie Biznesu

"Prawdziwe historie" OTOMOTO Foto: OTOMOTO
"Prawdziwe historie" OTOMOTO

Nowa kampania OTOMOTO "Historie prawdziwe", która wystartowała w połowie października br., i opowiada historię profesjonalnych sprzedawców. Wpisuje się ona w działania OTOMOTO, które wspiera dealerów w wielu obszarach. Tym razem, marka oddała im głos i zapewniła przestrzeń, by mogli opowiedzieć swoje historie będące inspiracją dla innych i by pomóc w dalszym rozwoju ich biznesu. W najnowszej produkcji wystąpiła rodzina Smuszkiewiczów z Gniezna, w której już drugie pokolenie prowadzi sprzedaż ciągników siodłowych na szeroką skalę. W najnowszym spocie opowiadają o tym, jak rozwijali swój biznes. Hania, główna bohaterka historii, od 10 roku życia pomagała ojcu — Piotrowi naprawiać pojazdy osobowe i ciężarowe. A po latach wraz z mężem, Sławkiem przejęła od ojca prowadzenie rodzinnej firmy.

— Nie wyobrażam sobie życia bez ciężarówek. Mam to we krwi – mówi Hania w spocie OTOMOTO i już teraz przygotowuje swoje dzieci na przekazanie im w przyszłości biznesu. Najmłodsze pokolenie odziedziczyło bowiem bezwarunkową miłość do motoryzacji. Rodzina kolekcjonuje zabytkowe pojazdy i jeździ na zloty motoryzacyjne w całej Polsce. Samochody to dla nich nie tylko biznes, to styl życia.

"Prawdziwe historie" OTOMOTO Foto: OTOMOTO
"Prawdziwe historie" OTOMOTO

To pierwsza edycja "Prawdziwych Historii", w której skoncentrowaliśmy się na opowiedzeniu historii firmy. Codziennie wspieramy naszych klientów biznesowych, dostarczając narzędzia podnoszące skuteczność ich działań oraz wzmacniające ich widoczność w sieci. "Prawdziwe Historie" to kolejny sposób na umożliwienie im dotarcia do potencjalnych klientów. Poprzez ten cykl oddajemy im głos. Najnowszy spot opowiada o rozwoju firmy transportowej od samego początku i o sile tkwiącej w rodzinnym biznesie. Historia pokazana jest przez pryzmat wspólnej pasji, którą są samochody ciężarowe – mówi Łukasz Juskowiak, Head of Marketing, OTOMOTO.

Wiodący serwis motoryzacyjny

Edycja biznesowa "Prawdziwych Historii" skupia się na profesjonalnych sprzedających, nie tracąc jednocześnie najważniejszego "ludzkiego pierwiastka". To klienci tworzą OTOMOTO, a cykl "Prawdziwe Historie" daje im unikatową okazję do opowiedzenia o własnej marce w zupełnie nowym kontekście. OTOMOTO wspiera profesjonalnych sprzedawców wielotorowo, a poprzez nowoczesny storytelling umacnia ich wizerunek jako profesjonalistów godnych zaufania.

Poznaj rodzinę Smuszkiewiczów

O sile opowiadania historii najlepiej przekonać się na własne oczy. Zapraszamy do obejrzenia wideo z kampanii OTOMOTO "Prawdziwe Historie". Poznajcie niezwykłą rodzinę Smuszkiewiczów, którą łączy i napędza wspólna pasja motoryzacyjna. Pasja przekuta na codzienne działania biznesowe w połączeniu z determinacją i korzystaniem z wielu kanałów sprzedaży zaowocowały dynamicznym rozwojem ich firmy i sukcesem w branży.