Auto Świat Porady Autentyczność buduje zaufanie, czyli jak dzielenie się historiami skutecznie wspiera sprzedawców automotive

Autentyczność buduje zaufanie, czyli jak dzielenie się historiami skutecznie wspiera sprzedawców automotive

Artykuł sponsorowany
OTOMOTO

Decyzja o zakupie samochodu nigdy nie jest łatwa, bo jest podejmowana na lata. Ogromną rolę pełni zaufanie do sprzedawcy, który może je pozyskać na wiele sposobów. Rzetelna i szeroka oferta, wysokiej jakości obsługa klienta, to podstawy. Ale w czasach wysokiej konkurencji to często za mało, by biznes rozwijał się naprawdę dynamicznie. Jaki jest zatem przepis na zdobycie zaufania u kupujących? Autentyczność i emocjonalna więź. Można je zbudować, dzieląc się swoją historią i wartościami, którymi kieruje się w swojej pracy. Tutaj z pomocą sprzedawcom przychodzi nowa odsłona cyklu "Prawdziwe Historie" OTOMOTO.

"Prawdziwe historie" OTOMOTO
OTOMOTO
"Prawdziwe historie" OTOMOTO

Chociaż historie towarzyszą nam od tysięcy lat, to dopiero niedawno zaczęliśmy powszechnie wykorzystywać je w komunikacji biznesowej i marketingu. Dzisiaj storytelling, czyli opowiadanie historii, jest jednym z kluczowych elementów skutecznej strategii brandingowej. Historie pomagają przekazywać informacje, ale nie tylko – ich ważnym zadaniem jest budowanie emocjonalnych więzi z odbiorcami.

W momencie, kiedy ze wszystkich stron jesteśmy bombardowani reklamami i przekazami marketingowymi, opowiadanie historii staje się jednym z najważniejszych sposobów na zwrócenie uwagi odbiorców i zbudowanie trwałej relacji z marką.

A ponieważ w biznesie lubimy sięgać po sprawdzone rozwiązania, to szczególną siłę mają case studies, które są cennym źródłem sprawdzonych informacji i stanowią ciekawą alternatywę dla suchych faktów. Wie o tym platforma ogłoszeniowa OTOMOTO, która ruszyła właśnie z kolejną odsłoną kampanii "Prawdziwe historie".

Kampania z sukcesem

Motywem przewodnim cyklu "Prawdziwe Historie" OTOMOTO jest pokazane tego, kto stoi za ogłoszeniami publikowanymi na platformie. Bohaterami kolejnych odcinków zawsze są osoby sprzedające samochody w serwisie pojawiające się w materiale wideo, a nie profesjonalni aktorzy. W poprzednich edycjach wystąpili prywatni właściciele wystawionych na sprzedaż samochodów, którym — dzięki kampanii — udało się sprzedać auta z sukcesem, często dużo drożej niż za cenę przewyższającą pierwotną wycenę z ogłoszenia.

Cykl zapoczątkowała świąteczna kampania z zabytkowym Wartburgiem — główna bohaterka Ewa opowiedziała o kilkudziesięcioletnim samochodzie, który otrzymała w prezencie gwiazdkowym od dziadka, pierwszego właściciela pojazdu. Podkreśliła, że auto od nowości znajduje się w rękach jednej rodziny, zawsze parkuje w tym samym garażu i przejechało zaledwie 73 tys. km. Spot został wyświetlony na Facebooku ponad 13 milionów razy, zyskał 14 400 polubień i 1500 komentarzy na Facebooku oraz Instagramie, a także osiągnął wynik 2,8 mln obejrzeń na YouTube. Kampania ta została także nagrodzona w wielu branżowych konkursach, m.in. Złote Spinacze, Kreatura i Golden Arrows. Kolejne odsłony kampanii zostały poświęcone równie wyjątkowym modelom samochodów: Cadillacowi, Maluchowi, Toyocie 4-Runner i DeLoreanowi.

Nowa odsłona — Prawdziwe Historie Biznesu

"Prawdziwe historie" OTOMOTO
"Prawdziwe historie" OTOMOTOOTOMOTO

Nowa kampania OTOMOTO "Historie prawdziwe", która wystartowała w połowie października br., i opowiada historię profesjonalnych sprzedawców. Wpisuje się ona w działania OTOMOTO, które wspiera dealerów w wielu obszarach. Tym razem, marka oddała im głos i zapewniła przestrzeń, by mogli opowiedzieć swoje historie będące inspiracją dla innych i by pomóc w dalszym rozwoju ich biznesu. W najnowszej produkcji wystąpiła rodzina Smuszkiewiczów z Gniezna, w której już drugie pokolenie prowadzi sprzedaż ciągników siodłowych na szeroką skalę. W najnowszym spocie opowiadają o tym, jak rozwijali swój biznes. Hania, główna bohaterka historii, od 10 roku życia pomagała ojcu — Piotrowi naprawiać pojazdy osobowe i ciężarowe. A po latach wraz z mężem, Sławkiem przejęła od ojca prowadzenie rodzinnej firmy.

— Nie wyobrażam sobie życia bez ciężarówek. Mam to we krwi – mówi Hania w spocie OTOMOTO i już teraz przygotowuje swoje dzieci na przekazanie im w przyszłości biznesu. Najmłodsze pokolenie odziedziczyło bowiem bezwarunkową miłość do motoryzacji. Rodzina kolekcjonuje zabytkowe pojazdy i jeździ na zloty motoryzacyjne w całej Polsce. Samochody to dla nich nie tylko biznes, to styl życia.

"Prawdziwe historie" OTOMOTO
"Prawdziwe historie" OTOMOTOOTOMOTO

To pierwsza edycja "Prawdziwych Historii", w której skoncentrowaliśmy się na opowiedzeniu historii firmy. Codziennie wspieramy naszych klientów biznesowych, dostarczając narzędzia podnoszące skuteczność ich działań oraz wzmacniające ich widoczność w sieci. "Prawdziwe Historie" to kolejny sposób na umożliwienie im dotarcia do potencjalnych klientów. Poprzez ten cykl oddajemy im głos. Najnowszy spot opowiada o rozwoju firmy transportowej od samego początku i o sile tkwiącej w rodzinnym biznesie. Historia pokazana jest przez pryzmat wspólnej pasji, którą są samochody ciężarowe – mówi Łukasz Juskowiak, Head of Marketing, OTOMOTO.

Wiodący serwis motoryzacyjny

Edycja biznesowa "Prawdziwych Historii" skupia się na profesjonalnych sprzedających, nie tracąc jednocześnie najważniejszego "ludzkiego pierwiastka". To klienci tworzą OTOMOTO, a cykl "Prawdziwe Historie" daje im unikatową okazję do opowiedzenia o własnej marce w zupełnie nowym kontekście. OTOMOTO wspiera profesjonalnych sprzedawców wielotorowo, a poprzez nowoczesny storytelling umacnia ich wizerunek jako profesjonalistów godnych zaufania.

Poznaj rodzinę Smuszkiewiczów

O sile opowiadania historii najlepiej przekonać się na własne oczy. Zapraszamy do obejrzenia wideo z kampanii OTOMOTO "Prawdziwe Historie". Poznajcie niezwykłą rodzinę Smuszkiewiczów, którą łączy i napędza wspólna pasja motoryzacyjna. Pasja przekuta na codzienne działania biznesowe w połączeniu z determinacją i korzystaniem z wielu kanałów sprzedaży zaowocowały dynamicznym rozwojem ich firmy i sukcesem w branży.

Artykuł sponsorowany
OTOMOTO
Powiązane tematy: