Europejscy klienci są przeczuleni na punkcie bezpieczeństwa. Przy podejmowaniu decyzji o wyborze konkretnego modelu liczba gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP bywa dla wielu decydującym czynnikiem. Jeśli jakiś producent chce się liczyć na europejskim rynku, nie może pozwolić sobie na wpadki – wynik gorszy od 5 gwiazdek świadczy o tym, że nie nadąża za konkurencją. Niskie noty w testach zderzeniowych to wciąż główny powód tego, że auta z Chin nie znajdują w Europie nabywców.

Tylko czy jadąc autem, które uzyskało najwyższe oceny w testach zderzeniowych, rzeczywiście możemy czuć się całkowicie bezpieczni? W zasadzie tak – ale jedynie pod warunkiem, że wypadek będzie przebiegał zgodnie ze scenariuszem zbliżonym do tego, według którego przeprowadzane są badania i próby. A co, jeśli nasze docenione przez europejskich specjalistów z Euro NCAP auto zostanie uderzone inaczej– np. zamiast trafić w przeszkodę niemal na wprost, zderzy się z nią pod ostrym kątem?