Po raz pierwszy w Sinsheim zadebiutowały samochody z Polski. Swoją premierę święcił Smart JBL Power przygotowany przez wrocławską ekipę Extreme Car Audio. Smart zaparkował na największym stoisku przygotowanym przez koncern Harman, do którego należą dwie słynne amerykańskie marki: JBL i Infinity. W niewielkiej kabinie zainstalowano głośniki i wzmacniacz z niezłej gamy JBL Power oraz skromny system multimedialny z monitorem w desce rozdzielczej. Tuż obok znajdował się inny, dobrze znany polski samochód: Mercedes klasy A firmowany przez warszawskie Centrum Car HIFI oraz przez Helixa i Clariona. Mistrz Europy w klasie multimedialnej z kinem w kabinie zdobił galerię firmy Audiotec Fisher (Brax, Helix). Polskim akcentem była także samochodowa nawigacja satelitarna THB Naviflash oraz Chauffeurtalk z rodzimych zakładów w Mielcu. Najbardziej widocznym trendem wśród firm car audio jest zamiłowanie do krzykliwej, wręcz kiczowatej stylistyki. Łatwo o wrażenie, że częściej inwestuje się w wygląd, a nie w technikę. Podczas tegorocznej wystawy trudno było znaleźć innowacyjne produkty. Vibe, jedna z popularnych amerykańskich marek, szczyciła się głośnikami wielodrożnymi, które zamiast owalnej membrany miały prostokątną. Helix przygotował urządzenie XXL Competition (sterowane komputerowo) przeznaczone do stabilizacji napięcia w samochodzie. Japońskich producentów radioodtwarzaczy ogarnął natomiast szał na punkcie multimedialnego odtwarzacza iPod. Niemal wszystkie znane marki chwaliły się specjalnymi adapterami do podłączenia i sterowania iPodem. Po tegorocznej wystawie można śmiało prognozować spadek cen systemów multimedialnych do samochodu. Kolorowe ekrany są dostępnew niemal nieograniczonych ilościach, więc zapewne niedługo każdy będzie mógł sobie na nie pozwolić. Tanieją również samochodowe systemy DVD. Wzrasta popularność samochodowej nawigacji satelitarnej GPS. Niemieckie VDO Dayton oraz coraz lepiej znane THB proponują nowe, bardzo interesujące rozwiązanie: nawigację ukrytą w lusterku wstecznym. Zamiast zwykłego lusterka jest lustro weneckie, pod którym kolorowy ekran LCD widoczny jest dopiero po włączeniu. Ukazywanie kierunku jazdy rozwiązano jak w klasycznych zestawach GPS (mapa i strzałki). Nowy sprzęt jest już oferowany w sklepach i kosztuje ponad 4000 zł.
Auto i dźwięk 2005
Wystawa w Sinsheim CAR+SOUND jest tym dla fanów audio w samochodzie, co salon samochodowy w Genewie dla miłośników nowych aut. Co roku w przepięknych halach gromadzą się firmy z całego świata z najnowszymi produktami mobilnej rozrywki.