Brabus, ta nazwa w zupełności wystarczy, by nie musieć polemizować o kompetencji do budowania szybkich limuzyn. Przypomnijmy chociażby Brabus Rocket, rakietę na kołach bazującą na modelu Mercedes-Benz CLS, która w październiku 2006 osiągnęła prędkość 365,7 km/h (podczas pierwszego pomiaru 362,4 km/h), przez co ustanowiła do dziś obowiązujący rekord dla sedanu homologowanego do zwykłego ruchu ulicznego. Niemiecka spółka ma jednak większe ambicje, dlatego technicy przygotowali zmodyfikowany Maybach 57. Brabus chciał pokonać własny rekord w kategorii luksusowych limuzyn, który ustanowiono w roku 2005. Kierowca testowy mknął wtedy Maybachem z silnikiem Brabus SV12 Biturbo (471 kW/650 KM) z prędkością 314 km/h.

Zwiększoną moc podstawowej jednostki 5,5 V12 (405 kW/550 KM) uzyskano poprzez zwiększenie pojemności. Zaprojektowano własny wał korbowy umożliwiający większe skoki cylindrów, nowe korbowody, kute tłoki i zwiększono średnicę cylindrów. Po przeprowadzonych modyfikacjach pojemność jednostki wynosi 6,3 l. Wydajność silnika poprawiają dodatkowo nowe głowice cylindrów, wałki rozrządu, większe turbosprężarki, bardziej skuteczne chłodnice stłoczonego powietrza i układ wydechowy ze stali nierdzewnej z metalowymi katalizatorami. Zoptymalizowano także jednostkę sterującą, która utrzymuje także limity emisji spalin na poziomie normy Euro 4. W wyniku przeprowadzonych zmian uzyskano moc 537 kW (730 KM) przy 5500 obr./min, a z powodu ochrony wała korbowego i 5-biegowej manualnej skrzyni biegów maksymalny moment obrotowy 1320 Nm ograniczono elektronicznie do 1100 Nm przy 2200 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest wyłącznie na tylne koła z oponami 315/35 R 21, z przodu zamontowano rozmiar 275/40 R 21. W ramach poprawy właściwości jezdnych zawieszenie obniżono o 15 mm.

Tak wyposażony Maybach pobił rekord toru w Nardo, gdzie pojechał z prędkością 330,6 km/h.