Zestaw dla obu dużych 8-cylindrowych SUV-ów z „celownikiem” na masce nazwano Brabus PowerXtra D8 (III) i przeznaczono dla topowych 4-litrowych 8-cylindrowych turbodiesli CDI. Wymiana chipu zajmuje autoryzowanej stacji obsługi zaledwie pół godziny, jednak efekt jest porażający. Moc silnika wzrasta z 225 do 257 kW (350 KM), a moment obrotowy otrzymuje kolejną setkę newtonometrów, co w podsumowaniu oznacza 800 Nm momentu obrotowego. 2,5-tonowy mamut GL z taką dawką mocy osiąga setkę w 7,1 s, czyli o 0,5 s szybciej od wersji seryjnej, prędkość maksymalna wzrosła z 230 do 240 km/h. Jeszcze ciekawiej prezentuje się ML 420 CDI – 100 km/h w 6 s, to wynik godny auta sportowego. Modyfikacja objęta jest 3-letnią gwarancją ze 100-tysięcznym limitem kilometrów. Oczywiście tuner oferuje całą masę akcesoriów stylistycznych.