Auto Świat Porady Eksploatacja Cewka zapłonowa - jak działa i jak jest zbudowana

Cewka zapłonowa - jak działa i jak jest zbudowana

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Na szczęście elektromagnetyzm poznano, zanim skonstruowany został pierwszy samochód. Bo dopiero dzięki jego pomocy możliwe jest wytworzenie w dwóch cewkach napięcia o odpowiedniej wartości tak aby móc uruchomić i korzystać z samochodu

CEWKA ZAPŁONOWA
Auto Świat
CEWKA ZAPŁONOWA

Cewka zapłonowa - jak jest zbudowana

Pierwsza z tych cewek nazywa się uzwojeniem pierwotnym. Składa się z lakierowanego drutu miedzianego i ma formę rurki. Aby mógł przez nią przepływać prąd, ma dwa styki elektryczne - jeden dla plusa, drugi dla minusa. Styk dodatni ma w standardowym (światowym) schemacie elektrycznym samochodowej instalacji elektrycznej oznaczenie "15" i jest zawsze połączony ze stacyjką, a konkretnie jej przełącznikiem zapłonowym. Przekręcenie kluczyka do położenia "zapłon" włącza dopływ prądu do uzwojenia pierwotnego cewki.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: