Logo

Cewka zapłonowa - jak działa i jak jest zbudowana

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Cewka zapłonowa - jak jest zbudowana

Pierwsza z tych cewek nazywa się uzwojeniem pierwotnym. Składa się z lakierowanego drutu miedzianego i ma formę rurki. Aby mógł przez nią przepływać prąd, ma dwa styki elektryczne - jeden dla plusa, drugi dla minusa. Styk dodatni ma w standardowym (światowym) schemacie elektrycznym samochodowej instalacji elektrycznej oznaczenie "15" i jest zawsze połączony ze stacyjką, a konkretnie jej przełącznikiem zapłonowym. Przekręcenie kluczyka do położenia "zapłon" włącza dopływ prądu do uzwojenia pierwotnego cewki.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu