- Politycy obiecują, że stacji tankowania CNG będzie więcej
- CNG to jedno z najbardziej ekologicznych paliw, które zapewnia realne obniżenie emisji
- Dostosowanie silników spalinowych do spalania gazu ziemnego to nie kłopot – problem jest tylko z pomieszczeniem w aucie dużych i ciężkich zbiorników na sprężony gaz
- Od września 2019 roku CNG do celów napędowych objęty jest zerową stawką akcyzy – metr sześcienny tego paliwa kosztuje ok. 3,30 zł
- Po co CNG, skoro mamy LPG?
- CNG jest traktowane prawie tak, jak prąd
- Ustawa o elektromobilności: stacje tankowania CNG muszą powstać!
- Ile można zaoszczędzić, jeżdżąc na CNG?
- Autobusy, śmieciarki i taksówki na CNG
- CNG można tankować w domu
- Skąd wziąć auto na CNG?
- Dlaczego instalacje fabryczne są lepsze od aftermarketowych?
- Czy CNG to bezpieczne paliwo?
Informacja o tym, że zniesiono akcyzę na CNG do celów napędowych przeszła w mediach Gaz ziemny to jedno z najpopularniejszych paliw w Polsce, tyle że nie do celów napędowych, lecz grzewczych. To przecież ten gaz, z którego większość z nas korzysta w domowych kuchenkach i w piecach ogrzewających domy. Tyle że do kuchenek trafia on pod ciśnieniem zaledwie ok. 0,1 bara, a ciśnienie robocze w zbiornikach aut na CNG to 200 barów! I tu pojawia się problem – bo choć gaz dociera do większości miejscowości w Polsce, to ogólnodostępnych miejsc, w których można go zatankować pod ciśnieniem potrzebnym w aucie z instalacją CNG, jest jak na lekarstwo, a dokładniej – zaledwie 23! Tak, to nie pomyłka.