Auto Świat Porady Eksploatacja Czy cukier w paliwie zniszczy silnik? Sprawdzamy!

Czy cukier w paliwie zniszczy silnik? Sprawdzamy!

Wkurza cię złośliwy sąsiad, który uparcie parkuje na twoim miejscu i głupio się przy tym uśmiecha? Co robić w takiej sytuacji? "Po prostu wsyp trochę cukru do zbiornika jego samochodu" – doradza w końcu jeden z kolegów. Czy to przyniesie jakiś rezultat? Postanowiliśmy to dla was sprawdzić.

Obalamy mity! Sprawdzamy czy cukier w paliwie nie zniszczy silnika
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Obalamy mity! Sprawdzamy czy cukier w paliwie nie zniszczy silnika

Właściciel jednego z podhamburskich złomowisk podarował nam dwa czekające na demontaż i utylizację Ople. Taka okazja może się już więcej nie powtórzyć, przystępujemy więc szybko do dzieła.

Na początek uruchamiamy silnik starego Kadetta E i wsypujemy do jego baku półtora kilograma cukru. Podczas wykonywania tej prostej, zdawałoby się, czynności spotkała nas niespodzianka – więcej cukru wsypać się nie dało, bowiem momentalnie zatkała się rura łącząca wlew ze zbiornikiem paliwa. A silnik? Nadal pracował bez zakłóceń!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kolej na drugie auto – Astrę I. Tym razem postanowiliśmy być sprytniejsi. Cukru nie wsypywaliśmy bezpośrednio do baku, lecz wlaliśmy do niego przygotowany wcześniej roztwór benzyny i cukru. A właściwie nie roztwór, lecz zawiesinę, bo pomimo naszych wysiłków cukier nie chciał się rozpuścić, tylko uparcie osiadał na dnie naczynia.

Co się stało? Nic! Po półtorej godziny silniki obu Opli nadal pracowały, co wcale nie zdziwiło jednego z naszych kolegów: "Moja Motorynka jeździła kiedyś na mieszance whisky i coli!".

Czyżby cukier w baku nie szkodził silnikom? Nie, naprawdę może unieruchomić samochód, jeśli dojdzie do zatkania filtra paliwa bądź – co gorsza – wtryskiwaczy. W nowoczesnych samochodach może stać się to naprawdę szybko. Wtedy pomoże tylko czyszczenie baku i droga wymiana wtryskiwaczy lub ich końcówek.

Podsumowanie

Jak najszybciej popsuć silnik? Wsypać cukier do baku? Nasze Ople udowodniły, że to nieprawda. Cukier w zbiorniku osiadał na jego dnie, tak więc silniki nadal pracowały bez problemu. Żeby zatkać filtr paliwa i wtryskiwacze, trzeba by chyba wsypać do baku kilka kilogramów białej substancji. Ale proszę, nie róbcie tego!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków