Oddawnaoponyzimowestały się w Polsce standardem i ludzie na szczęście już się nie pytają, po co im drugi,zimowykomplet opon.Z roku na rok sprzedażzimowego ogumieniawzrasta i jazda po naszych polskich drogach staje się coraz bezpieczniejsza.Co więcej, najprawdopodobniej w niedługim czasie, oponyzimowe staną się w Polsce obowiązkowe, a ich brak w danym okresie, przy określonych warunkach atmosferycznych, będzie karany
Wszystko to oznacza,żeserwisyoponiarskiebędą coraz bardziej obłożonezleceniami wymiany ogumieniaprzedkażdym sezonem.Szczególnie jest to odczuwalne przed sezonem zimowym,kiedywielukierowców decyduje się na założenie opon zimowych w momencie, gdy spadnie już pierwszy śnieg.
Serwisy oponiarskie mają wtedy bardzo niewiele dni na obsłużenie rzeszy samochodów. Zapisy są na wiele dni naprzód,a kolejki przed serwisami przypominają nam czasy głębokiej komuny.Wszyscy są podenerwowani,właściciele serwisów zdając sobie sprawę z tego, że wiele aut im po prostu „ucieka’, a ci drudzy z kolei z faktupewnej bezsilności i braku wpływu na rozwój sytuacji.
Foto: Auto Świat
Czy warto mieć dwa komplety felg?
Foto: Auto Świat
Czy warto mieć dwa komplety felg?
Cowięcej,mało kto jeździdo serwisów z kołami w bagażniku.Napompowane opony na felgach czekają pół roku w profesjonalnych przechowalniachkół,w przystosowanych do tego serwisach.Takie„hotele”dla kół stają się w całej Europie standardem (również w Polsce), gdyż jest to najwygodniejszeinajrozsądniejsze rozwiązanie.Za naprawdę niewielkie pieniądze mamy problem „z głowy”.Funkcjonuje to zamiennie, przed zimą koła z zimowymi oponami są wymieniane na koła z oponami letnimi, a na wiosnę na odwrót.Nie musimy nic wozić,dźwigać,zawalaćniepotrzebnym sprzętempiwnic, balkonów, czy garaży.
Dodatkową zaletą posiadaniadwóch kompletów kółjest to,że nie ma potrzeby przekładaniaoponna tym samym komplecie felg,conie jestkorzystne dla opon.Każdorazowe ichzakładanie i ściąganie z felgi niepotrzebnie nadwyręża i rozciąga tzw. stopkę opony,czyli jejspecjalnie wzmacnianystalowym splotem elementstykający się bezpośrednio z felgą.
W efekcie stopka stopniowo się rozszczelnia, powodującniewidoczną, ale trwałą utratę ciśnienia.Jazda na niedopompowanych oponach niszczy w sposób nieodwracalnyjejbarki, przez co wpływa na nierównomierne zużycie bieżnika opony.Popewnym czasie takie opony są do wyrzucenia.
Posiadanie drugiego kompletu felgdedykowanego oponom zimowym,daje również możliwościzaprezentowaniaauta w innej „zimowej szacie”.Profesjonalnieuropejscy producenci felgaluminiowych,posiadają całe linie produktowe szczególnie polecane również w zimie.Czasy, kiedyw tym sezonieobowiązywały tylko felgi stalowe dawno już się skończyły.Dziękitemu, że piękne felgi aluminiowenajbardzieji najszybciej zdobią i wyróżniająsamochód,stosującje również w zimie,możemynadać swojemuautu nowy wymiarestetyczny.
Foto: Auto Świat
Czy warto mieć dwa komplety felg?
Wydawać by się mogło,że głównym powodem tak niskiego nasycenia parku samochodowego dwoma kompletami felgnie sąkwestiefinansowe,alebrak świadomościkierowców o możliwościach stosowania dwóch kompletów felg, nie mówiąc już o wynikających z tego, opisanych powyżej korzyściach.
Polska jest bardzo dynamicznie rozwijającym się krajem i pomimo przejściowych problemów wynikających z kryzysu finansowegonie ma żadnych wątpliwości,co do tego, żeposiadanie drugiego kompletu felg już niedługo stanie sięw naszym krajutakim samym standardem,jakstosowanie zimowego ogumienia w zimie.