W zakładzie tym powstały też nowe modele na rynek niemiecki: Koln (model 19 Y) z silnikiem 921 ccm i Rheinland z 4-cylindrowym silnikiem 3236 ccm. Jego nadwozie oparte było na modelu 40 V8, montowanym w Kolonii od 1934 roku. Wszystkie przedwojenne niemieckie modele Forda wzorowane były na modelach amerykańskich lub angielskich, a więc bardzo specyficznych. Dopiero zaprojektowany w 1939 roku model Taunus był całkowicie niemiecki. Model ten wszedł do seryjnej produkcji w 1948 roku. Ze względu na kształt nadwozia nazywano go "garbusem". Samochód wyposażony był w czterocylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy silnik o pojemności 1172 ccm i mocy 30 KM. Prędkość maksymalna dochodziła do 105 km\h, a zużycie paliwa kształtowało się na poziomie 8,5 litrów na 100 kilometrów.
Ford Taunus 1948 Niemcy
Historia Forda w Niemczech rozpoczęła się produkcją legendarnego modelu T w Berlinie w 1925 roku. W roku 1928 montowano już model A, którego produkcję przeniesiono w 1931 roku do nowej fabryki w Kolonii.