Jest go bardzo dużo, złoża są podobno niewyczerpane. W gazie ziemnym (w odróżnieniu od ropy) nie ma siarki, a ta, jak wiadomo jest niezwykle szkodliwa szczególnie dla nowoczesnych wtryskiwaczy. Stosując gaz, nie musimy więc martwić się o szybkie zużycie delikatnych elementów aparatury wtryskowej silnika. Produkty spalania gazu ziemnego nie są trujące - powstaje bowiem dwutlenek węgla i para wodna. Kolejna zaleta to wysoka liczba oktanowa dochodząca do 130.Skoro gaz ziemny ma tyle zalet, to dlaczego nie jest szeroko stosowany? Wymaga bowiem przystosowania silnika oraz sprężenia w zbiorniku do około 250 atmosfer. Gaz ziemny składa się w ok. 90 procentach z metanu - to gaz wybuchowy, jeśli występuje w stężeniu 5-15 proc. Sprężony jest bezpieczny, trzeba mieć tylko odpowiedni zbiornik. Gaz ziemny najlepiej nadaje się do zasilania silników Diesla. Ale silnik należy odprężyć, stopień sprężania musi wynosić około 15:1, w zwykłych dieslach jest wyższy. Z powodu zmniejszonego stopnia sprężania taki silnik nie może być "dwupaliwowy", nie da się go zasilać raz gazem, a następnie olejem napędowym. To jest pewne ograniczenie. A czy są próby zasilania gazem ziemnym silników benzynowych? Tak. Gaz ziemny musi mieć jednak wcześniejszy zapłon niż benzyna, trzeba było więc opracować urządzenie przestawiające zapłon.
Gaz ziemny
Panie Doktorze, czy wśród paliw alternatywnych rozpowszechni się również gaz ziemny? Na pewno. To paliwo ma wiele zalet.