Montaż zazwyczaj nie stanowi problemu, nawet Maluch da się przerobić na "holownik". Prawo jazdy kategorii B pozwala ciągnąć przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu, o ile dopuszczalna masa całkowita zestawu nie przekroczy 3,5 tony.W większości przypadków hak można zamówić już przy kupnie nowego samochodu lub też w autoryzowanym warsztacie. To zazwyczaj najprostsze, najbezpieczniejsze, ale również i najdroższe rozwiązanie.

Za fabrycznie montowany hak trzeba zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Otrzymujemy jednak urządzenie idealnie dopasowane do samochodu, zazwyczaj zamontowane tak, żeby zachować walory estetyczne pojazdu. Jeżeli zlecamy montaż haka w autoryzowanym serwisie, warto się upewnić, czy rzeczywiście otrzymamy taki sam hak, jaki zamontowano by w fabryce. Bardzo często warsztaty autoryzowane po prostu pośredniczą w montażu haka i odstawiają samochód do specjalistycznego warsztatu. W takim przypadku w zamian za najczęściej wysoki narzut otrzymujemy jedynie to, że auto zachowuje gwarancję. Jeżeli samodzielnie zlecimy montaż haka u specjalisty, w kieszeni zostanie nam nawet grubo ponad 1000 zł, ale w przypadku nowych aut możemy stracić gwarancję.