Ze względu na niższe koszty prace zazwyczaj dotyczą adaptacji seryjnych modeli radioodtwarzaczy i głośników do miejsc montażowych przewidzianych przez producenta samochodu. W przypadku jednostek sterujących najważniejszym zmianom poddawana jest tylko płyta czołowa (poszczególne mechanizmy i wbudowana końcówka mocy są takie same jak w zwykłym radioodtwarzaczu). Dzięki temu sprzęt sprawia wrażenie zintegrowanego optycznie z tablicą rozdzielczą auta. Wzornicze dopasowanie do stylizacji wnętrza jest niezwykle istotne dla każdego: producentów sprzętu i auta, jak również dla klienta, bowiem stylizowany zestaw nie jest atrakcyjny dla złodzieja. Na szczęście nie wszyscy prowadzą restrykcyjną politykę oszczędnościową. Coraz częściej na życzenie wytwórcy auta system audio jest przygotowywany od zera. W większości przypadków dotyczy to bardzo drogich aut. Jaguar korzysta np. z usług renomowanej firmy Harman Kardon, Peugeot w modelu 406 coupé z JBL-a, a Cadillac z wytwórni Bose. Ta ostatnia cieszy się dużą popularnością. Oprócz Cadillaca Bose wykonało również nagłośnienie na zamówienie m.in. Hondy (Accord) i Lancii (Lybra). W Polsce specjalne głośniki przygotował Tonsil najpierw do Fiata Cinquecento, a następnie do Seicento. Specjalny zestaw opracowano również dla Sieny i Palio. Dzięki współpracy obu firm w chwili premiery aut na polskim rynku od razu można było je zaopatrzyć w polskie głośniki. Było to o tyle istotne, że miejsca montażowe w Cinquecento i Seicento są na tyle nietypowe, że dotychczasowe uniwersalne konstrukcje wielu renomowanych firm nie mogły być w nich zainstalowane lub wymagały istotnych przeróbek. (T.O.)
Hi-fi w serii
Producenci samochodów coraz częściej korzystają z usług wyspecjalizowanych firm zajmujących się sprzętem auto hi-fi. Już w trakcie projektowania czy badania nowego pojazdu przedstawiciele wybranego dostawcy współpracują z konstruktorami nad poszczególnymi elementami wyposażenia: miejscem na głośniki, instalacją elektryczną czy umiejscowieniem anteny, jak również radioodbiornika.