Sąd w oparciu o dokumentację stwierdził, że zasadne było moje odstąpienie od umowy w rok po zakupie, gdyż Laguna nie została skutecznie naprawiona w okresie gwarancyjnym. Ponadto auto ma wiele wad. Potwierdzono, że w moim samochodzie bez mojej wiedzy i zgody Auto Compol wymienił na gwarancji zepsutą skrzynię biegów na regenerowaną, która również nie działała prawidłowo. W czasie 12-miesięcznej gwarancji auto stało w serwisie 54 dni. Na naprawy wydałem 12,8 tys. zł.Lech DomagalskiStuki w skrzyniJuż wielokrotnie zgłaszałem usterkę skrzyni biegów w Mitsubishi Space Starze 1.9 DID z 2002 r. Importer twierdzi, że stuki są normalną pracą przekładni w tym modelu. Biorą się stąd, że każdy układ napędowy ma pewien luz wynikający z luzów w skrzyni biegów i na 2-masowym kole zamachowym. Uważam, że tak duży luz w skrzyni biegów przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu nie jest prawidłowy i zapewne doprowadzi do szybszego zużycia osprzętu. O identycznym problemie w Space Starze czytałem również w internecie. Usterkę wielokrotnie zgłaszałem podczas przeglądów gwarancyjnych. Gwarancja już minęła, a stuków wciąż nie usunięto.Marian TrejnisOd-po-wiedź MitsubishiSkrzynie biegów w Space Starze są bardzo wytrzymałe. Ale jeśli mimo to doszłoby do jej uszkodzenia, konieczna byłaby ekspertyza rzeczoznawcy. Jeśli wziąć pod uwagę fakt, że nasze stacje serwisowe nie stwierdziły usterki, to samo oświadczenie klienta, że defekt występuje, nie może być podstawą do naprawy samochodu po upływie gwarancji.Tomasz LisickiOD REDAKCJIGdyby doszło jednak w niedługim czasie do awarii skrzyni biegów w Space Starze, klient miałby podstawy żądać jej naprawy w ramach gwarancji.Korozja odpłatna, cewki za darmoW czerwcu 2001 r. kupiłem nową Skodę Octavię Combi 1.8 T 4x4 za 90 tys. zł. Dbając o warunki gwarancji, korzystałem tylko z ASO - już 11 razy zrobiłem przegląd! Niestety mój samochód ma jedną istotną wadę. Rdzewieje. W 2004 roku w ramach gwarancji pomalowano mi tylną klapę, nadproża i przednie błotniki. Po ostatniej zimie stwierdziłem, iż wymienione poprzednio elementy znowu zaczęły korodować. Poza nimi korozja "wyszła" również na dachu, słupkach przednich i przedniej klapie. Skoda Auto Polska zgadza się na pomalowanie w ramach gwarancji tylnej klapy oraz dachu. Nie pierwszy raz Skoda Auto Polska odrzuciła moją reklamację. Pismo dotyczące refundacji zakupu cewek wysokiego napięcia, za które zapłaciłem ponad 1000 zł, mimo wprowadzenia za jakiś czas akcji dobrowolnej ich wymiany nie doczekało się nawet odpowiedzi z centrali.Maciej BogdańskiOdpowiedź SkodyCzęść nieuznanych napraw lakierniczych w ramach gwarancji wynikła z faktu, że uszkodzenia powłoki lakierowanej były ewidentnymi uszkodzeniami mechanicznymi (rysy, odpryski po udrzeniach twardymi przedmiotami, przetarcia lakieru itp.).W ramach akcji serwisowej możemy rozliczyć wymianę cewek. W związku z powyższym prosimy klienta, aby zgłosił się o zwrot pieniędzy do serwisu, w którym nastąpiła naprawa.Jerzy LorkowskiNapisz do nasMasz problem ze swoim samochodem, jesteś źle traktowany przez producenta, importera, dilera, ubezpieczyciela, urzędnika itp.? Napisz do nas "Auto Świat" Aleje Jerozolimskie 18102-222 WarszawaInterwencjeadres e--ma-ilowy: interwencje@auto-swiat.pl