Auto Świat Porady Eksploatacja Koniec przekrętów z AdBlue? Teraz policja może sprawdzić spaliny jadącego auta!

Koniec przekrętów z AdBlue? Teraz policja może sprawdzić spaliny jadącego auta!

W autach osobowych AdBlue to wciąż jeszcze nowość, za to w ciężarówkach układy oczyszczające spaliny z tlenków azotu są obowiązkowe od wielu lat (od 2006 roku obowiązuje dla nich norma Euro IV, którą bez takich układów trudno w ciężarówkach spełnić).

Na niemieckich drogach służby mogą już kontrolować spaliny aut znajdujących się w ruchu
Zobacz galerię (11)
Auto Bild
Na niemieckich drogach służby mogą już kontrolować spaliny aut znajdujących się w ruchu
  • Wyłączanie układów oczyszczania spalin w ciężarówkach to popularny proceder
  • Nie zawsze chodzi tylko o oszczędności na tankowaniu AdBlue, bo wielu kierowców unika w ten sposób problemów z kapryśnymi układami
  • Służby kontrolujące ciężarówki mają coraz lepszy sprzęt do wykrywania manipulacji

Nie jest tajemnicą, że kierowcy TIR-ów i właściciele flot za tym ekologicznym dodatkiem wcale nie przepadają. Bo przecież tlenków azotu, z którymi walczyć ma ten układ nikt na oczy nie widział, za to problemy z regularnymi dolewkami AdBlue i ze zdarzającymi się często, kosztownymi usterkami układu oczyszczania spalin są dla kierowców i właścicieli aut namacalne. W przypadku dużej ciężarówki poruszającej się na długich, międzynarodowych trasach roczny koszt AdBlue to często ponad 4000 zł! Dodatkowo, układy tego typu czasem trzeba naprawiać, a koszty serwisu mogą być jeszcze wyższe.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji