Logo
PoradyEksploatacjaJak działają układy kontroli ciśnienia w oponach?

Jak działają układy kontroli ciśnienia w oponach?

Czujniki ciśnienia powietrza w kołach są już obowiązkowo zakładane w każdym nowym samochodzie. To kolejny dość drogi i – niestety potrafiący płatać figle – wynalazek

highres_00020029
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / Archiwum
highres_00020029

Najprostszy z możliwych system kontrolujący ciśnienie w kołach to tzw. system pośredni, który wykorzystuje urządzenia i tak od lat montowane w samochodach – czujniki układów ABS i ESP. Dla producenta koszt takiego układu jest znikomy, gdyż „składa się” on z kilku dodatkowych linijek kodu oprogramowania sterownika, dodatkowej kontrolki i przycisku do resetowania układu. Działanie pośredniego systemu monitorowania ciśnienia opiera się na założeniu, że jeśli z opony zeszło powietrze, to zmniejsza się jej średnica zewnętrzna i koło kręci się szybciej od pozostałych, ewentualnie zmienia się też częstotliwość drgań.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: