Auto Świat Porady Eksploatacja Jakie koło łatwiej uszkodzić, które lepsze na zimę?

Jakie koło łatwiej uszkodzić, które lepsze na zimę?

Ten sam samochód może być wyposażony w duże albo małe felgi. Ponieważ jednak zewnętrzna średnica koła w przypadku tego samego pojazdu musi być taka sama niezależnie od wielkości felgi, na większą obręcz trzeba założyć oponę o niższej ściance bocznej. To zasadniczo zmienia charakterystykę auta i podatność kół na uszkodzenia

Jakie koło łatwiej uszkodzić, które lepsze na zimę?
Auto Bild
Jakie koło łatwiej uszkodzić, które lepsze na zimę?
  • Jakie korzyści wynikają ze stosowania kół niskoprofilowych?
  • Czy na zimę warto montować koła (w tym opony) o innym rozmiarze?
  • Czy jakość dróg, po których jeździmy, powinien mieć wpływ na rozmiar opon i felg?

Volkswagenem Arteonem wyposażonym w 19-calowe felgi powolutku wjeżdżamy w niewielkie zagłębienie nawierzchni zrobionej z wiekowych sześciokątnych płytek, tuż obok krawężnika. Delikatnie, z prędkością ćwierć kilometra na godzinę, próbujemy najechać na wystający krawężnik, skręcając koło tak, by zminimalizować ryzyko podrapania felgi.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji