Za nową Hondę Legend trzeba było zapłacić niemal ćwierć miliona złotych, obecnie 10-letni egzemplarz to wydatek 30-35 tys. zł. To nadal sporo, ale za przyjemność jazdy japońską limuzyną warto zapłacić. Bowiem decydując się na ten model możemy być pewni, że poza niezrównanym komfortem oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa mamy zagwarantowane osiągi typowe dla sportowego auta.
Luksusowa limuzyna Hondy była dostępna z jedną jednostką napędową – słynącym z bezawaryjności 3,5-litrowym benzyniakiem o mocy niemal 300 KM. Każdy miłośnik Hondy ceni w tym modelu nie tylko soczysty jego soczysty gang, ale również niezrównane możliwości układu napędowego. Tak, zastosowany w Hondzie Legend układ napędu 4x4 nazwany przez Hondę SH-AWD potrafi indywidualnie płynnie rozprowadzić siłę napędową na każde z napędzanych kół. Dodatkowo automatyczna przekładnia zwiększa komfort podróżowania.
Jednak w przypadku Hondy Legend nie tylko osiągi układu napędowego robią wrażenie, ciekawe są również aktywne systemy bezpieczeństwa które już w 2006 roku były seryjne montowane w tym modelu. Wystarczy tu wspomnieć o adaptacyjnym tempomacie, układzie minimalizującym ryzyko kolizji CMBS, inteligentnych napinaczach pasów bezpieczeństwa oraz klimatyzowanych przednich fotelach.
Zdawałoby się, że Honda Legend to auto idealne – szybkie, luksusowe oraz bezpieczne. Jednak tak jak wiele limuzyn tej klasy ma jeden minus – jest to zużycie paliwa, które znacząco wpływa na koszty eksploatacji auta. W przypadku prezentowanego egzemplarza średnie spalanie benzyny w ruchu miejskim wynosi 16 l/100 km, natomiast w trasie oscylowało w granicach 12-14 l/100 km. To dużo!
Na szczęście właścicielowi prezentowanego auta udało się skutecznie rozwiązać ten problem – otóż receptą na wysokie rachunki na stacji benzynowej okazał się montaż instalacji LPG. Po krótkim wywiadzie przeprowadzonym wśród znajomych, oraz sprawdzeniu opinii w sieci kierowca zdecydował się na zlecenie montażu instalacji LPG w warsztacie „BENCAR Tomasz Bębenek” z Radlina koło Kielc. Stwierdził, że skoro zakład działa od 19 lat i jest zrzeszony w ogólnopolskiej sieci warsztatów Ekspert LPG to aby tak doświadczeni specjaliści zajęli się jego ulubionym samochodem.
To była dobra decyzja, bowiem niewiele warsztatów podejmuje się montażu instalacji LPG w tym modelu. Powodów jest wiele, ale podstawowe to duża moc jednostki napędowej oraz jej skomplikowana budowa. Dlatego też pod maskę Hondy legend mogły trafić jedynie komponenty najwyższej jakości, poczynając od sterownika Zenit Pro z funkcją schładzania cylindrów przy maksymalnym obciążeniu silnika, wydajny reduktor Gold GT, oraz szybkie i wydajne wtryskiwacze gazu Hercules BF gwarantujące osiągnięcie przez jeden cylinder 65 KM. Dzięki takiej specyfikacji, instalacja gazowa jest skonfigurowana ze znacznym zapasem, bowiem zapewnia prawidłową pracę silnika o maksymalnej mocy dochodzącej do 390 KM.
Zapewne jesteście ciekawi jak w codziennej eksploatacji spisuje się Honda Legend z instalacją LPG? Zadziwiająco dobrze, a rachunki na stacji benzynowej znacząco spadły. Obecnie na przejechanie każdych 100 km w mieście auto potrzebuje 18 l LPG, natomiast w trasie od 14 do 16 l LPG – co bardzo dobry wynik. Zużycie gazu, jest nieco większe niż benzyny, ale to może świadczyć jedynie o profesjonalizmie zakładu.
Artykuł powstał we współpracy z warsztatem montującym samochodowe instalacje „BENCAR Tomasz Bębenek” z Radlina k. Kielc. Warsztat na rynku działa od 19 lat, należy do ogólnopolskiej sieci warsztatów Ekspert LPG.
Galeria zdjęć
W 2006 roku światło dzienne ujrzała ostatnia generacja Hondy Legend oferowana na naszym rynku, jak na flagowy model przystało producent zaoferował klientom mnóstwo nowatorskich rozwiązań. Czy po dziesięciu latach od rynkowego debiutu luksusowa Honda nadal jest ciekawą propozycją?
Trzeba się dobrze przyjrzeć aby pod maską prezentowanej Hondy Legend odnaleźć elementy instalacji LPG.
Sterownik Zenit Pro zamontowano w bardzo estetyczny sposób.
Pomimo tego, że pod maską w Hondzie Legend jest niewiele miejsca wszystkie niezbędne elementy instalacji LPG znalazły się na swoim miejscu.
Wydajne wtryskiwacze Hercules BF ukryto pod plastikową osłoną silnika.
Każdy z wtryskiwaczy gwaranatuje osiągnięcie z jednego cylindra maksymalnie 65 KM.
Wlew gazu ukryto tuż obok wlewu benzyny.
Gdzieś na dole deski rozdzielczej ukryto przełącznik PB/LPG.
Pojemna butla na gaz LPG szczelnie wypełniła miejsce na koło zapasowe.
Zapewne jesteście ciekawi jak w codziennej eksploatacji spisuje się Honda Legend z instalacją LPG? Zadziwiająco dobrze, a rachunki na stacji benzynowej znacząco spadły. Obecnie na przejechanie każdych 100 km w mieście auto potrzebuje 18 l LPG, natomiast w trasie od 14 do 16 l LPG – co bardzo dobry wynik. Zużycie gazu, jest nieco większe niż benzyny, ale to może świadczyć jedynie o profesjonalizmie zakładu.