Uzyskujemy zatem przy pełnym bezpieczeństwie wysoką prędkość podróżną. Mamy wystarczająco dużo czasu na przerwy w jeździe i odpoczynek. Do celu docieramy za dnia, dzięki czemu znalezienie odpowiedniego bądź wcześniej zarezerwowanego lokum nie będzie trudne. Jeżeli na miejsce wypoczynku można dojechać różnymi trasami, to decydujmy się na drogę dwujezdniową, nawet jeśli wydłuży to nieco czas podróży. Na przykład ze stolicy do Zakopanego wygodniej będzie dotrzeć trasą katowicką, a następnie autostradą do Krakowa, aniżeli starą drogą przez Radom i Kielce. Przy planowaniu wyprawy do innego kraju bezpieczny dystans, jaki chcemy pokonać w ciągu jednego dnia, zależy od klasy auta, rodzaju drogi (najlepiej autostrady) i naszego doświadczenia w prowadzeniu samochodu. Przy najlepszych założeniach nie powinno to być jednak dużo więcej niż tysiąc kilometrów. Na urlopowej trasie najczęściej kierujemy pojazdem obciążonym niemalże do granic jego możliwości. Uwzględnijmy to w technice jazdy. Liczmy się z wydłużoną drogą hamowania i koniecznością ograniczania prędkości na ostrzejszych zakrętach. Umieszczony na dachu bagaż pogarsza aerodynamikę auta i zwiększa zużycie paliwa.Uciążliwości długotrwałej podróży samochodem zdecydowanie potęguje dym z papierosów. Jeżeli ktoś musi palić, to powinien to robić jedynie na postoju, na zewnątrz pojazdu. Papierosowy dym w samochodzie bardzo źle znoszą dzieci - podtrute cierpią na chorobę komunikacyjną (wymioty).Gdy w urlopową podróż wyruszamy przemęczeni, powinniśmy zaplanować kilkuminutowe postoje. Warto też co kilka godzin skorzystać z oferty przydrożnych barów znajdujących się niemal przy każdej większej stacji benzynowej.
Jedziemy na urlop
W drogę warto wyruszyć wczesnym rankiem. O tej porze szosy są prawie puste, łatwiej też przejeżdża się przez miejscowości na trasie.