Płynne rozpoczęcie jazdy wymaga większych obrotów silnika, aby nie zgasł, a start odbywał się płynnie, bez szarpnięć. Przyspieszanie wymaga bardziej zdecydowanego operowania pedałem gazu, gdyż zespół rozpędza się wolniej.Dopuszczalna prędkość zespołu poza obszarami zabudowanymi wynosi 70 km/h na zwykłych drogach, a na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h. I nie są to wielkości zbyt małe. Trzeba jechać wolniej nie tylko ze względów oszczędnościowych, opór aerodynamiczny przyczepy jest duży i nieproporcjonalnie rośnie w miarę zwiększania szybkości. Przy większych prędkościach trudniej panować nad zespołem i zdecydowanie bardziej skomplikowane jest hamowanie. Wydłuża siędroga hamowania i nie jest łatwo zapewnić prosty tor jazdy przyczepy. Należy też pamiętać o najważniejszej sprawie w kwestii bezpieczeństwa - na zakrętach koła przyczepy toczą się po mniejszym łuku i trzeba te zakręty pokonywać z takim wyliczeniem, aby nie zawadzić o chodnik (gdy skręcamy w prawo) lub jakiś pojazd stojący w pobliżu na jezdni (gdy skręcamy w lewo).Przed wszystkimi miejscami, w których konieczne może być zatrzymanie zespołu,np. skrzyżowania lub przejazdy kolejowe, wcześniej ograniczamy prędkość, aby hamowanie nie sprawiło nam kłopotów. Nie zapominajmy też o tym, iż większość przejazdów na polskich drogach jest nierówna, co przy większej szybkości jazdy powoduje szarpnięcia i nadmierne obciążenie elementów spinających zespół.
Jedziemy z przyczepą
Przed rozpoczęciem jazdy sprawdzamy, czy przyczepa jest należycie spięta z autem i czy jej punkty świetlne (stop, kierunkowskazy) działają prawidłowo. Jeśli przyczepę będziemy ciągnęli po raz pierwszy, to kontroli wymaga również widoczność w lusterkach bocznych - w mniejszych samochodach muszą być one zamontowane na wysięgnikach.