Technicy firmy Novitec nie są żadnymi żółtodziobami w zakresie tuningowania włoskich samochodów. Tuner od lat modyfikuje samochody marek Fiat, Alfa Romeo czy Ferrari. A jak niemiecki tuner poradził sobie z Maserati Quattroporte?

Novitec na szczęście nie zdecydował się radykalnie przestylizować luksusowego sedana, ale przez zamontowanie 20-calowych kół ze stopów lekkich z oponami Pirelli P-Zero o szerokości 245 mm z przodu i 285 mm z tyłu tylko podkreślił jego eleganckie linie. Dystanse pod felgami zwiększyły rozstaw kół. Zmodyfikowano także zawieszenie, które otrzymało nowe amortyzatory o regulowanej sztywności.

Pod maską zmiany dotknęły jednostki sterującej i ogranicznika obrotów, którego zakres pracy zwiększono do 7800 obr./min. Nowy jest także układ wydechowy ze stali nierdzewnej zakończony podwójnymi końcówkami o średnicy 83 mm po obu stronach zderzaka. Dzięki tym zmianom moc maksymalna podskoczyła do 304 kW (414 KM) przy 7100 obr./min, a moment obrotowy wzrósł do 468 Nm przy 4650 obr./min.