Nowy Mercedes-Benz klasy E doczekał się pakietu modyfikacji od kolejnej słynnej tuningowej marki. Tym razem chodzi o firmę Carlsson, która przygotowała body kit, serię akcesoriów udoskonalających wnętrze oraz nowy system zawieszenia C-Tronic zmniejszający prześwit, a także możliwość zwiększenia mocy jednostek napędowych.

Pod maską modyfikacje przebiegały tylko w dwóch silnikach wysokoprężnych i jednym benzynowym. Pierwszy z diesli to E 250 CDI BlueEfficiency, którego moc 150 kW (204 KM) zwiększono do 180 kW (244 KM), drugim jest jednostka E 350 CDI BlueEfficiency, która w wersji seryjnej oferuje 170 kW (231 KM), a po kuracji firmy Carlsson moc wzrasta do 204 kW (277 KM).

Zmodyfikowane jednostki benzynowe reprezentuje wersja E 500, której widlasty 8-cylindrowy silnik o pojemności 5,5 l otrzymał sprężarkę mechaniczną i nowy układ wydechowy. W wyniku przeprowadzonych zmian moc podskoczyła z 285 kW (387 KM) do 326 kW (443 KM).

Właściwości jezdne poprawił system C-Tronic, który jest w stanie obniżyć prześwit o 47 mm, ale potrafi go również zwiększyć i automatycznie utrzymywać w zależności od jakości jezdni i warunkach jazdy.

Zestaw ospojlerowania obejmuje nowy przedni zderzak ze zintegrowanymi lampami diodowymi do świecenia w dzień, przednie błotniki z wylotami powietrza za kołami, wyprofilowane progi i tylny zderzak z dyfuzorem. Carlsson oferuje kilka rodzai kół ze stopów lekkich o średnicy 20 cali.