Japoński tuner samochodów marki Honda, spółka Mugen, jakiś czas temu zaprezentował zestaw stylistyczny dla sedanu Civic Type R. Jednak tym razem zajrzał także pod maskę i przygotował model Honda Civic Mugen RR. Oznaczenie z podwójnym RR odwołuje się do supersportowych motocykli spod uskrzydlonego logo i rzeczywiście takie porównanie nie jest bezpodstawne. CTR w wydaniu Mugen został odciążony i wzmocniony o kilka koni mocy.

Wolnossący silnik o pojemności 2,0 l japońskiej Hondy Civic Type R dysponuje mocą 165 kW (225 KM) przy 8000 obr./min i momentem obrotowym 215 Nm przy 6100 obr./min, jednak po ingerencji firmy Mugen parametry silnika wzrosły do 176 kW (240 KM) przy 8000 obr./min i 218 Nm przy 7000 obr./min, zaś masa auta spadła z 1270 do 1240 kg. Mugen co prawda nie podał osiągów auta, jednak jest pewne, że Honda Civic Mugen RR będzie niezłą piłą.

Zestaw stylistyczny zasadniczo różni się od pakietu dla zwykłego CTR i obejmuje nowe zderzaki, listwy progowe, tylne skrzydło i maskę silnika z wylotami powietrza. Wygląd podkreślają dodatkowo felgi ze stopów lekkich Mugen, na których zamontowano opony Bridgestone Potenza RE070. We wnętrzu oprócz zestawu wskaźników z logo Mugen znajdziemy także specjalne fotele kubełkowe.

Sportowe zawieszenie CTR jeszcze bardziej usztywniono, zamontowano wydajniejsze hamulce, a silnik otrzymał specjalne wyczynowe płyny, filtry, termostat i inne akcesoria, które Mugen oferuje także dla seryjnych modeli.

Tuner wyprodukuje zaledwie 300 egzemplarzy modelu Honda Civic Mugen RR, wszystkie w czerwonym kolorze Milano Red.