Gwiazdą był oczywiście Golf piątej generacji. Program tuningowy jest kompletny i obejmuje: stylizację nadwozia, modyfikacje zawieszenia (sprężyny obniżające o 30-40 mm lub zawieszenie gwintowane), kilka wzorów alufelg (średnice od 16 do 19 cali). Zmiany silników obejmują jednostki TDI - w 1.9 moc wzrosła ze 105 do 130 KM, w 2.0 ze 140 do 170 KM (cena 930-950 euro). Proponowane są też zmiany we wnętrzu (wykończenie w aluminium), w układzie wydechowym i hamulcowym (4-tłoczkowe zaciski, tarcze o średnicy nawet 342 mm). Firma ABT oferuje również modyfikacje niemal wszystkich aut VW i Audi - A3, A8, Tourana, Touarega, a nawet busa T5.Na stoisku Lorinsera (tradycyjnie zajmującego się Mercedesem) obejrzeć można było CLK z silnikiem o mocy 394 KM - samochód debiutował w maju 2003 r., teraz pokazano wersję stuningowaną. Pojawiło się też zmodyfikowane kombi klasy E i Lorinser GS 03, ekskluzywny roadster ze zmodyfikowanym silnikiem 5.0 - dzięki kompresorowi moc wzrosła do 401 KM, a moment obrotowy osiągnął 530 Nm. Miłośników Porsche z pewnością najbardziej zainteresowała ekspozycja Rinspeeda - firma opracowuje przeróbki do pełnej gamy aut tej marki. We wszystkich można obniżyć i usztywnić zawieszenie, dołożyć elementy stylistyczne, zamontować szerokie felgi czy zmieniony wydech, w Cayennie dodatkowo poprawić osiągi silnika - moc podnieść do 505 KM, moment do 700 Nm. Tuning silnika Boxstera i 911 przeprowadzany jest na zamówienie. Można też było oglądać Rinspeeda Bedouin - futurystyczny pojazd studyjny opracowany wspólnie ze Swiss Energy znany już z tegorocznych targów w Genewie, napędzany gazem ziemnym. Nie brakowało też innych firm - Brabus pokazał m.in. opisywany w AŚ 37/2003 model SV12 i Smarta V6 biturbo, Zender zaprezentował własną wizję ospoilerowania najnowszego CitroĎna - C2. Na stoisku Hamanna podziwiać można było model HM 7.0 (również opisany w AŚ) oraz Las Vegas z silnikiem o mocy 485 KM. Pojazd ma charakterystyczne drzwi unoszone do góry, można go kupić za 280 tys. euro.
Nowości tunerów
We Frankfurcie wystawiało się najwięcej firm niemieckich. Olbrzymie zainteresowanie wzbudzało stoisko ABT.
Auto Świat
Nowości tunerów