Auto Świat Porady Eksploatacja Nowości tunerów

Gwiazdą był oczywiście Golf piątej generacji. Program tuningowy jest kompletny i obejmuje: stylizację nadwozia, modyfikacje zawieszenia (sprężyny obniżające o 30-40 mm lub zawieszenie gwintowane), kilka wzorów alufelg (średnice od 16 do 19 cali). Zmiany silników obejmują jednostki TDI - w 1.9 moc wzrosła ze 105 do 130 KM, w 2.0 ze 140 do 170 KM (cena 930-950 euro). Proponowane są też zmiany we wnętrzu (wykończenie w aluminium), w układzie wydechowym i hamulcowym (4-tłoczkowe zaciski, tarcze o średnicy nawet 342 mm). Firma ABT oferuje również modyfikacje niemal wszystkich aut VW i Audi - A3, A8, Tourana, Touarega, a nawet busa T5.Na stoisku Lorinsera (tradycyjnie zajmującego się Mercedesem) obejrzeć można było CLK z silnikiem o mocy 394 KM - samochód debiutował w maju 2003 r., teraz pokazano wersję stuningowaną. Pojawiło się też zmodyfikowane kombi klasy E i Lorinser GS 03, ekskluzywny roadster ze zmodyfikowanym silnikiem 5.0 - dzięki kompresorowi moc wzrosła do 401 KM, a moment obrotowy osiągnął 530 Nm. Miłośników Porsche z pewnością najbardziej zainteresowała ekspozycja Rinspeeda - firma opracowuje przeróbki do pełnej gamy aut tej marki. We wszystkich można obniżyć i usztywnić zawieszenie, dołożyć elementy stylistyczne, zamontować szerokie felgi czy zmieniony wydech, w Cayennie dodatkowo poprawić osiągi silnika - moc podnieść do 505 KM, moment do 700 Nm. Tuning silnika Boxstera i 911 przeprowadzany jest na zamówienie. Można też było oglądać Rinspeeda Bedouin - futurystyczny pojazd studyjny opracowany wspólnie ze Swiss Energy znany już z tegorocznych targów w Genewie, napędzany gazem ziemnym. Nie brakowało też innych firm - Brabus pokazał m.in. opisywany w AŚ 37/2003 model SV12 i Smarta V6 biturbo, Zender zaprezentował własną wizję ospoilerowania najnowszego CitroĎna - C2. Na stoisku Hamanna podziwiać można było model HM 7.0 (również opisany w AŚ) oraz Las Vegas z silnikiem o mocy 485 KM. Pojazd ma charakterystyczne drzwi unoszone do góry, można go kupić za 280 tys. euro.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: