Wszystko zaczęło się od e-maila otrzymanego od naszego Czytelnika: Od kilku lat zbierałem punkty za tankowanie na stacjach BP. Tak się złożyło, że przez jakiś czas, chyba od lata, nie miałem okazji korzystać z usług tej firmy. Kilka dni przed Bożym Narodzeniem kupiłem jednak paliwo na stacji BP w Warszawie i ze zdumieniem dowiedziałem się, że moja karta jest już nieważna, bo pojawiły się jakieś nowe karty, a co więcej – że na przeniesienie punktów ze starej karty na nową już za późno! To tak ma wyglądać lojalność wobec klienta?! Możecie coś zrobić w tej sprawie?

Nowy program dla klientów BP - Lojalność w jedną stronę? Foto: Auto Świat
Nowy program dla klientów BP - Lojalność w jedną stronę?

Ponieważ nie był to jedyny sygnał w tej sprawie, o wyjaśnienie zwróciliśmy się do BP Polska. Odpowiedź otrzymaliśmy błyskawicznie. Jak wyjaśniła Dorota Adamska, PR Manager w BP Polska, doszło do nieporozumienia. Od 17 grudnia 2009 r. nie zapisuje się już punktów premiowych na dotychczasowych kartach BP partnerclub, czyli nie powiększa się salda punktów na kartach starego programu. Zebrane już punkty można jednak nadal zamienić na nagrody z katalogu BP bądź przenieść na nowe karty lojalnościowe PAYBACK. Czasu na zrobienie tego jest jeszcze dużo – punkty można transferować do 15 grudnia 2010 roku. Nikt więc nie powinien zostać zaskoczony ani czuć się oszukany przez firmę.