Tak właśnie w laboratoriach Pirelli opracowywane były dwie najnowsze opony zimowe. Nazwa Snowcontrol sama mówi za siebie: ta opona ma przede wszystkim zapewniać pewną jazdę na śniegu i dawać kierowcy pełną kontrolę nad autem. Okazuje się, że nawet bardzo wyrafinowane urządzenia jak ABS, ASR, aktywne zawieszenia nie zapewniają w pełni bezpiecznej jazdy, jeśli podczas ruchu po śliskiej, ośnieżonej nawierzchni opony nie gwarantują dobrej przyczepności. Konstruktorom Pirelli udało się przenieść do Snowcontrol rozwiązania sprawdzone wcześniej w oponie Snowsport (przeznaczonej do samochodów klasy średniej i wyższej). Inny jest jednak kierunkowy wzór bieżnika (chroniony patentem). Wykorzystano w nim tzw. efekt pułapki. Na czym to polega? Śnieg z powierzchni drogi zostaje uwięziony pomiędzy występami bieżnika, a to pozwala zwiększyć własności trakcyjne oraz przyczepność opony. Podczas hamowania lepszą skuteczność zapewniają małe "pazurki" umieszczone na końcach klocków bieżnika. Zróżnicowana geometria "schodków" bieżnika zapewnia z kolei cichą pracę opony Snowcontrol. A teraz to, czego nie widać: materiał, z jakiego wykonano bieżnik. To zawsze jest największą tajemnicą każdej firmy oponiarskiej. Wiadomo tylko, że do mieszanki zastosowano trzy różne polimery o nic nie mówiących laikowi nazwach: BR, NR i SSBR. Jedne polimery (receptura chroniona jest patentem) gwarantują dobrą przyczepność na śniegu, inne to samo, ale w niskich temperaturach oraz na suchych i mokrych nawierzchniach. Snowcontrol są uzupełnieniem Snowsportów. Przeznaczone do aut małych i klasy średniej, oferowane są w 17 rozmiarach na felgi 13, 14 oraz 15 cali.Scorpiony w terenRównolegle z oponami do aut osobowych przedstawiono zimowe gumy Scorpion Ice&Snow opracowane do pojazdów terenowych, których właściciele nie chcą w czasie zimy tracić możliwości bezpiecznego poruszania się w najtrudniejszym terenie. Choć pracują w podobnych warunkach jak opony w autach osobowych, to "zimówki" w pojazdach terenowych mają nieco inne zadania. Muszą zapewnić nie tylko dobry kontakt z podłożem podczas jazdy, ale także przyczepność przy zjeżdżaniu z nierówności, w czasie jazdy po śniegu, lodzie i wodzie. Ice&Snow mają asymetryczny wzór bieżnika, który zapewnia dobrą przyczepność na śniegu podczas jazdy i hamowania oraz ogranicza poślizg na mokrej nawierzchni. Opony Pirelli Scorpion Ice&Snow dostępne są w 9 rozmiarach na felgi o średnicach od 15 do 18 cali. Przeznaczono je do takich pojazdów jak BMW X5, Mercedes klasy M, Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser.R.D.
Pewnie na śniegu
Opracowanie nowych opon zimowych to już nie tylko dobranie odpowiednich mieszanek i wzoru bieżnika. W coraz większym stopniu do badań stosuje się symulację komputerową, co pozwala opracować optymalną geometrię opony, bieżnika, przeprowadzić próby zachowania i wytrzymałości na każdej nawierzchni.