Auto Świat Porady Eksploatacja Samodzielny przegląd 125-tki. To możesz zrobić samemu przy skuterze i motocyklu!

Samodzielny przegląd 125-tki. To możesz zrobić samemu przy skuterze i motocyklu!

W czasach, kiedy z najdrobniejszą usterką samochodu trzeba jechać do warsztatu, samodzielna obsługa większości motocykli i skuterów klasy 125 cm3 wciąż jest zwykle możliwa i wcale nie taka trudna. Z zestawem podstawowych narzędzi i dobrą instrukcją serwisową dacie radę!

Skuter 125 ccm to motocyklŻródło: Auto Świat / Honda
  • Prosta obsługa to jedna z większych zalet lekkich jednośladów
  • Nawet jeśli motocykl czy skuter używany jest okazjonalnie, to i tak raz do roku należy mu się przegląd
  • Wiele czynności obsługowych przy jednośladach da się wykonać samodzielnie

Dla większości właścicieli lekkie motocykle i skutery to nie pojazdy do codziennej jazdy, ale bardziej sprzęt do okazjonalnej jazdy rekreacyjnej. Często zdarza się tak, że przez pierwszy sezon lub dwa od zakupu pokonują duże przebiegi, później wyjeżdżają na ulice rzadziej – nie brakuje maszyn, których roczne przebiegi liczone są raczej w setkach, góra w tysiącach, ale na pewno nie w dziesiątkach tysięcy kilometrów. Oczywiście, zdarzają się wyjątki – są też i tacy, dla których "125-ka" to podstawowy środek transportu służący do codziennych dojazdów do szkoły czy do pracy. Niezależnie jednak od tego, czy jednoślad przejechał w poprzednim sezonie 500, czy 5 tys. km, i tak przynajmniej raz w roku należy mu się przegląd, i to nie tylko ten obowiązkowy w stacji diagnostycznej. Nie liczcie na to, że podczas dorocznego badania diagnosta rzeczywiście zbada dokładnie waszą maszynę – większość przeglądów odbywa się bardzo pobieżnie!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji