Dodge Challenger był jedną z gwiazd targów SEMA, które corocznie odbywają się w Las Vegas. Niejedna firma tuningowa przedstawiła swoją kreację dla tego modelu – mocniejszą, ospojlerowaną czy bez dachu. Sama firma Dodge nie mogła jednak przepuścić takiej okazji i przygotowała trzy koncepty bazujące na tym modelu.
Dodge Challenger SRT10 Concept
Przedstawiona w tym roku wersja startowa SRT8 z silnikiem 6,1 HEMI o mocy 312 kW (425 KM) to ostra bryka, ale zawsze można sprawdzić, czy nie może być jeszcze ostrzejsza. Pod długą maską zadomowił się więc 10-cylindrowy silnik o pojemności 8,4 l znany z modelu Viper. Silnik oferuje 442 kW (600 KM) i moment obrotowy 759 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów Tremec 6060.
Czerwone coupe z karbonową maską silnika i klapą bagażnika porusza się na 20-calowych kołach ze stopów lekkich. Układ hamulcowy marki Brembo składa się z tarcz o średnicy 390 mm z przodu i 355 mm z tyłu. Podwozie otrzymało amortyzatory Bilstein.
We wnętrzu znalazły się sportowe fotele obite czarną skórą i obszyte czerwoną nicią. Diabeł pod maską budzi się po naciśnięciu czerwonego przycisku rozrusznika, który znajduje się na desce rozdzielczej.
Dodge Challenger Blacktop
Czarnego Challengera przygotowało studio designu Mopar Underground. Pierwotnie chodziło o seryjny model Dodge Challenger R/T z silnikiem HEMI V8 5,7 i manualną 6-stopniową skrzynią biegów.
Projektanci Mopar Underground poprawili wygląd auta, aplikując spojlery i nowy grill. W nadkolach zadomowiły się 22-calowe koła ze stopów lekkich z modelu Viper, na których zamontowano opony Dunlop w rozmiarach 265/35 R 22 z przodu i 305/30 R 22 z tyłu.
Mopar dostarczył również zmodyfikowane zawieszenie i nowy układ wydechowy. Zmiany przebiegły również we wnętrzu, gdzie pojawiła się skórzana tapicerka w czerwonym kolorze i system audio Mopar Kicker.
Dodge Challenger Targa
Zielone coupe z czarną maską silnika i pasami na bokach, które nazwano „Samantha”, przyszło na świat jako Mopar Challenger przeznaczony do wyścigów na ¼ mili, ale żeby auto mogło wystartować w wyścigu Targa Newfoundland, potrzebne były gruntowne modyfikacje.
Pod maską ukrywa się jednostka 392 HEMI V8, która z pojemności 6,4 l produkuje 397 kW (540 KM) i 680 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową przekładnią manualną Tremec.
Układ hamulcowy spółki Stop-Tech z przodu osadzono 6-tłoczkowymi zaciskami i tarczami w rozmiarze 380 mm, z tyłu zamontowano tarcze 355-milimetrowe i 4-tłoczkowe zaciski. Podwozie otrzymało komponenty spółki KW, która zestroiła również zawieszenie samochodu Dodge Viper ACR podczas jego rekordowej jazdy na Nürburgring. Do budowy konceptu Challenger Targa użyto przede wszystkim części z oferty dywizji Mopar.