Aby ułatwić sobie wybór sposobu skręcania, "podzielmy" powierzchnię skrzyżowania na ćwiartki A, B, C oraz D (rys. 1) i oceńmy, czy - widząc gabaryty (zwłaszcza długość) pojazdu jadącego z przeciwka - uda się nam, jadąc od ćwiartki A, nie wjeżdżać do ćwiartki B, a więc wyminąć się z nim bezkolizyjnie. Taki sposób jazdy należy preferować, ponieważ ułatwia opuszczenie skrzyżowania, gdy ustaje ruch na wprost pojazdów z przeciwnego kierunku (rys. 2). Przy jeździe "kolizyjnej" (rys. 3) skręcające w lewo pojazdy blokują się wzajemnie, zwłaszcza gdy jest ich dużo lub są długie. Jak łatwo zauważyć, sposób skręcania narzucają kierujący wjeżdżający z ćwiartki A do B (lub z C do D). Zajmując bowiem w nich miejsce uniemożliwiają skręcenie bezkolizyjne jadącemu z przeciwka.Ze względu na to, że kierowcy mogą w różny sposób oceniać możliwość skręcenia (zależy to również od rozmiarów ich pojazdów), należałoby zalecać, aby po wjechaniu na skrzyżowanie zatrzymywać się w ćwiartce pierwszej (A, C). Jeżeli analogicznie postąpi kierowca z kierunku przeciwnego, to skręcenie nastąpi w sposób bezkolizyjny, jeżeli zaś przejedzie do następnej ćwiartki, musimy uczynić to samo.