Zasadnicza zaś odmienność w ich znaczeniu polega na tym, że po zatrzymaniu pojazdu przy znaku B-20 kierujący sam decyduje o dalszej jeździe, natomiast w przypadku drugiego musi dostać pozwolenie na kontynuowanie jazdy od osoby uprawnionej.Znak "stop" można określić jako bardziej rygorystyczny znak A-7 "ustąp pierwszeństwa". Istotą obydwu jest wskazanie obowiązku ustąpienia jadącym drogą z pierwszeństwem, przed którą znaki te są umieszczane. Gdy jednak warunki drogowe lub ruchowe stwarzają trudność w ocenie sytuacji na drodze z pierwszeństwem, obowiązkowe zatrzymanie ułatwia tę ocenę.Znak B-32 jest umieszczany z różnych przyczyn, a wobec tego występuje w wielu odmianach. Napis na znaku podaje przyczynę zatrzymania pojazdu, którą najczęściej jest poddanie kontroli kierującego lub pojazdu. Praprzyczyną wprowadzenia znaku B-32 była kontrola celna. Potem pojawiła się kontrola graniczna i kontrola drogowa. Znaki B-20 są też ustawiane przed szczególnie niebezpiecznymi przejazdami kolejowymi wyposażonymi tylko w znak "krzyż świętego Andrzeja" oraz przed niektórymi przecięciami torów tramwajowych. Zwłaszcza na przejazdach kolejowych kierujący powinien dopełnić wszystkich środków ostrożności, aby upewnić się, czy nie zbliża się pociąg.Konieczność zatrzymania pojazdu może być też spowodowana uszkodzeniem zapór (półzapór) lub sygnalizacji świetlnej na przejeździe kolejowym, o czym informuje odpowiedni napis. Możliwość wjazdu na przejazd podaje tu dróżnik kolejowy. Podobnie może być kontrolowany wjazd na prom.Ostatnio coraz częściej znak B-32 jest stosowany przy wjazdach na płatne odcinki dróg (zwykle autostrady) lub wyjazdach z nich. W tych przypadkach znakowi towarzyszy sygnalizator nadający sygnały czerwony lub zielony. Odpowiednio do nadawanego sygnału jest opuszczana i podnoszona zapora stanowiąca wyposażenie tzw. bramki.W związku z opisanym znaczeniem tego znaku to właśnie on powinien być stosowany np. przy bramach wjazdowych i wyjazdowych fabryk, gdzie dokonuje się sprawdzania przejeżdżających pojazdów. Widoczny tam zwykle znak "stop" nie nakazuje kierującym czekać ani na kontrolę, ani na zezwolenie na przejazd.
Stop czy stój?
Znak B-20 "stop" spotykamy na drogach znacznie częściej niż znak B-32 "stój", co wynika z różnicy w szczegółowym ich znaczeniu. B-20 wskazuje zmianę zasad pierwszeństwa na skrzyżowaniu, B-32 wyraża obowiązek poddania się kontroli w szerokim znaczeniu tego pojęcia.