3D-BISTo oznaczenie, przeniesione jakby z filmów science fiction, odnosi się do rysunku bieżnika i oznacza trójwymiarowy system wzajemnego blokowania się lamelek. Stanowi on najnowsze osiągnięcie technologiczne Goodyeara i firma ta po raz pierwszy zdecydowała się wykorzystać je w oponie Ultra Grip 6. Dzięki temu nowemu pomysłowi możliwe było zwiększenie liczby lamelek w klockach o 60 procent, a ich długości o około 50 procent. Nowo opracowane lamelki nie składają się już z nacięć w bieżniku o prostych krawędziach; teraz mają liczne elementy półkoliste wklęsłe i wypukłe. Można je określić jako bąble ułożone bezpośrednio obok siebie. Wynik takiej rzeźby: w rezultacie działania sił bocznych generowanych w czasie jazdy wklęsłe i wypukłe bąble wcinają się w siebie nawzajem niczym trójwymiarowy zamek błyskawiczny, usztywniając klocki bieżnika. W konsekwencji rozwiązanie 3D-BIS nie tylko zdecydowanie poprawia trakcję pojazdu, trzymanie się drogi i wyniki hamowania na nawierzchniach zaśnieżonych lub oblodzonych, ale dzięki wyraźnie większej liczbie dłuższych lamelek optymalizuje także precyzję kierowania oraz trzymanie się drogi na nawierzchniach suchych i wilgotnych. MieszankiPrzełomem w produkcji opon zimowych stało się opracowanie właściwych mieszanek. Dzięki ukierunkowanemu rozwijaniu materiałów silikonowych (takich jak wytrącany kwas krzemowy), a także ulepszonych technologicznie żywic i polimerów, nowe zimowe opony mają teraz o wiele lepszą charakterystykę toczenia w temperaturach poniżej + 7 st. C.Zimowe opony muszą jednak dzielnie sobie radzić nie tylko na śniegu czy lodzie, ich zadaniem jest także zapewnić wystarczający komfort i bezpieczeństwo w warunkach jezdni wilgotnej oraz suchej (z czym mamy do czynienia coraz częściej, zwłaszcza w dużych miastach czy na głównych drogach). Nowa opona spełnia te wymagania dzięki specjalnie wzmocnionej sekcji środkowej, która nie tylko redukuje opory toczenia, ale ma też pozytywny wpływ na zachowanie w zakrętach i stabilność przy większych prędkościach. ŚwieżynkaW związku z kierunkową rzeźbą bieżnika (V) Ultra Grip 6 ma zbliżoną charakterystykę do wyczynowych opon letnich, takich jak Eagle F1 czy Eagle Ventura. Ułożenie rowków odprowadzających wodę ogranicza aquaplaning oraz skłonność bieżnika do uślizgów. Tradycyjnie już nieregularne rozplanowanie poszczególnych klocków redukuje głośność toczenia i zapewnia dłuższą trwałość. Aby wyraźnie odróżnić nowe opony od innych, model Ultra Grip 6 został specjalnie oznakowany na boku dużym symbolem śnieżynki, który jest zarezerwowany wyłącznie dla produktów spełniających nowe standardy przemysłowe wobec ostrych warunków zimowych. Nowe opony są dostępne w najpopularniejszych rozmiarach, począwszy od 145/80R13 aż do 205/60R 15.
"Szóstka" na zimę
Już od chwili pojawienia się na rynku opona Goodyear Ultra Grip 5 uznana została za jedną z najlepszych w swojej klasie i przez kilka lat wyznaczała standardy ogumienia zimowego. Ten sezon należeć będzie jednak do jej następczyni - modelu Ultra Grip 6, w którym po raz pierwszy zastosowano wiele unikatowych rozwiązań, mających służyć podniesieniu bezpieczeństwa, a także zapewnieniu doskonałych parametrów użytkowych.