W 1927 r. Praga wypuściła na rynek model Grand z silnikiem V8. Tatra odpowiedziała modelem 80 z jednostką napędową V12. Samochód ten plasował się pomiędzy takimi luksusowymi markami jak Daimler, Maybach, Cadillac czy Isotta Fraschini. Na budowanym fabrycznie podwoziu montowano wiele różnych karoserii. Od luksusowych limuzyn począwszy, poprzez kabriolety, na landolecie dla prezydenta Masaryka skończywszy. W sumie w latach 1932-38 zbudowano 26 egzemplarzy tego modelu. Prezentowany sześciomiejscowy kabriolet powstał w 1932 r. Samochód napędzany był chłodzonym cieczą silnikiem V12 z cylindrami rozchylonymi pod kątem 65 stopni. Miał on pojemność 5990 ccm i moc 120 KM. Samo podwozie ważyło 1600 kg. Prędkość maksymalna dochodziła do 140 km/h, zaś zużycie paliwa sięgało 25 l na 100 km. Zbiornik paliwa mieścił 100 litrów. Ciekawostką były dwuobwodowe hamulce hydrauliczne firmy Lockheed.
Tatra 80 1932 Czechosłowacja
Niewiele firm samochodowych z początku lat 30. może poszczycić się luksusowymi autami, które uznawane byłyby za ich "okręty flagowe".
Auto Świat
Tatra 80 1932 Czechosłowacja