Test filtrów oleju - czyli ile jest filtra w filtrze Foto: Auto Świat
Test filtrów oleju - czyli ile jest filtra w filtrze

eksploatacyjnych.

Test filtrów oleju - czyli ile jest filtra w filtrze Foto: Auto Świat
Test filtrów oleju - czyli ile jest filtra w filtrze

Uwaga: ilość bibuły filtracyjnej nie musi świadczyć o jakości filtra. Liczy się również odpowiednia konstrukcja obudowy filtra i znajdującychsię w niej zaworów.Spytani przez nas eksperci są zgodni, że ilość materiału filtrującego nie musi wcale decydować o skuteczności filtra. Porównywalne efekty można uzyskać, stosując mniejszą ilość supernowoczesnej, syntetycznej, wielowarstwowej włókniny lub większą ilość klasycznego materiału filtracyjnego wykonanego z impregnowanych włókien celulozowych. Szczerze mówiąc, nie chce nam się jednak wierzyć, że znalezione przez nas różnice wynikają z tego, że filtry znanych, renomowanych marek (Bosch czy Knecht) mają o wiele więcej w środku, tylko dlatego że wykonano je ze staromodnych materiałów. Być może jesteśmy uprzedzeni, ale mamy pewne wątpliwości, czy najkrótsze z rozebranych przez nas filtrów, sprzedawane pod markami handlowymi hurtowni motoryzacyjnych, wykonano z najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Inaczej sprawa się ma w przypadku markowego, drogiego filtra marki Purflux. Wprawdzie na zdjęciu zawartość jego obudowy nie wygląda imponująco, ale przy bliższych oględzinach okazuje się, że powierzchnia czynna jest bardzo duża. W przeciwieństwie do innych filtrów, w których wkład jest zwinięty w harmonijkę jedynie wszerz, tu bibułę zwinięto również wzdłuż.