• Opony do aut typu SUV muszą być wszechstronne – dobre właściwości tylko na asfalcie albo wyłącznie w terenie to za mało.
  • Choć większość aut klasy SUV sporadycznie opuszcza asfalt, opony testujemy także w warunkach terenowych, m.in. na piasku, trawie, szutrze.
  • Opony typowo terenowe (np. typu MT) zapewniają lepsze osiągi w terenie, ale ich właściwości na utwardzonych drogach są dla większości użytkowników nieakceptowalne.
  • Segment opon do aut klasy SUV to jeden z niewielu segmentów rynku oponiarskiego, który w tym roku rośnie

To prawda, że tylko nieliczne SUV-y regularnie opuszczają utwardzone drogi, przedzierają się przez błota, piaski i wertepy, albo chociaż jeżdżą po szutrach czy trawiastych łąkach. Naszym zdaniem, skoro jednak ktoś decyduje się już na auto z podwyższonym zawieszeniem i napędem 4x4, to mimo wszystko powinien też zainwestować w opony, które w razie potrzeby nie będą ograniczały możliwości samochodu. Bo prawda jest taka, że nie tylko SUV, ale nawet rasowa terenówka, na standardowych, drogowych oponach letnich w terenie daleko nie zajadą.

Opony gotowe do opuszczenia utwardzonej drogi

Sytuacje, w których tylko napęd 4x4 i odpowiednie opony pomagają zachować mobilność, nie są wcale takie rzadkie i zdarzają się nie tylko zimą. Przykłady? Wyjazd z campingu, z przyczepą na haku, podjazd pod trawiastą górkę zwilżoną rosą, jazda piaszczystą, leśną drogą. Bez odpowiedniego sprzętu szybko może się okazać, że trzeba będzie poszukać liny i chętnego do pomocy traktorzysty!