• Wyniki testu pozytywnie zaskakują: większość przetestowanych opon prezentuje naprawdę wysoki poziom
  • Wyroby azjatyckich marek doganiają europejską konkurencję
  • Za markowe opony wysokiej jakości nadal warto dopłacić

Do tegorocznego testu opon letnich do aut 4x4 wybraliśmy ogumienie w rozmiarze stosowanym w wielu popularnych, kompaktowych SUV-ach, takich jak choćby: VW Tiguan, Ford Kuga, BMW X1, Audi Q3, Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Mitsubishi Outlander, Mazda CX-5, Subaru Forester, Nissanach Qashqai oraz X-Trail, Honda CR-V, Mercedes LA, Jeep Renegade i Compass, Skoda Yeti, Suzuki Vitara i wielu, wielu innych.

Oczywiście, jak to u nas zwykle bywa, przebadaliśmy, obok drogich opon renomowanych marek takich jak Bridgestone, Continental czy Goodyear i Nokian, również bardziej niszowe produkty, jak choćby opony marki Cooper i wyroby mniej u nas znanych, azjatyckich wytwórni. Warto zwracać na nie uwagę, bo przecież jeszcze nie tak dawno temu za niszowe uznawane były teraz już powszechnie doceniane opony Hankook czy Toyo!