Zatem im gęstsza mgła, tym wolniej należy jechać.Wymóg rozważnego utrzymywania prędkości we mgle ma również w pełni zastosowanie na drogach szybkiego ruchu i autostradach. To właśnie tam dochodzi do karamboli, czyli zderzeń z udziałem kilkudziesięciu pojazdów, których kierujący nie byli odpowiednio przewidujący. I tu ważna rada! Jeżeli wskutek kolizji bądź awarii technicznej nie możemy kontynuować jazdy, to należy postarać się, aby samochód nie pozostawał na jezdni. A gdy nie jest to możliwe, szybko trzeba postawić kilkadziesiąt metrów za samochodem odblaskowy trójkąt bezpieczeństwa. Jeszcze jedno ostrzeżenie. O ile uczestniczyliśmy w karambolu, to po opuszczeniu auta oddalamy się od jezdni, aby nas nie potrącił kolejny pojazd, awaryjnie hamujący przed zapewne nieuniknionym zderzeniem. Bodaj najtrudniejszym manewrem we mgle jest wyprzedzanie. Zwłaszcza, jeśli wymaga ono zjechania na tę część jezdni, po której poruszają się pojazdy w kierunku przeciwnym. W takiej sytuacji w czasie wyprzedzania, poza obszarem zabudowanym, należy stosować krótkotrwałe sygnały dźwiękowe.Przy zmniejszonej przejrzystości powietrza bardzo użyteczne bywają światła przeciwmgłowe. Pamiętać trzeba jednak, że używanie tylnych świateł przeciwmgłowych jest dozwolone tylko wtedy, gdy przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m.We mgle można znacznie zminimalizować niebezpieczeństwo, jeśli np. podróżować będziemy za dużą "ruchomą tarczą", jaką stanowi dla nas ciężarówka lub autobus. Zachować jedynie trzeba bezpieczny odstęp od poprzedzającego nas pojazdu i podążać jego torem jazdy.
Uwaga mgła!
We mgle podstawowym warunkiem bezpieczeństwa na drodze jest właściwe dobranie prędkości samochodu. Co znaczy w praktyce to, że mamy do czynienia ze zmniejszoną przejrzystością powietrza? Otóż prędkość powinna być taka, abyśmy mogli zatrzymać auto na widocznym odcinku drogi.