Logo

Wahacze - jak usunąć luzy w zawieszeniu?

Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Najpopularniejsze przednie zawieszenie składa się z kolumny resorującej i dolnego wahacza trójkątnego. Wahacz z jednej strony jest przymocowany sworzniem do zwrotnicy, z drugiej - do nadwozia lub ramy pomocniczej (silentblockami o różnej budowie). Jeśli w czasie jazdy słychać stuki, koło ma luz (w płaszczyźnie pionowej), a samochód gorzej się prowadzi, można podejrzewać zużycie któregoś z mocowań wahacza. Żeby to potwierdzić, warto odwiedzić stację diagnostyczną - na szarpaku najlepiej widać, które elementy należy zastąpić nowymi. Takie badanie często jest nieodpłatne (np. dla stałych klientów danej placówki) lub kosztuje ok. 20 zł za oś.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu