Przez wiele lat koncepcja budowy aut wyprzedzających epokę sprawdzała się dobrze, ale czasy po II wojnie światowej sprzyjały rozwojowi "ludowych" projektów. W latach 60. firmie zaczęły dokuczać problemy finansowe. Dodatkowych kłopotów dostarczyły modele z przednim napędem (nowoczesnym, ale - w tamtych czasach - trudnym w produkcji). W 1969 r. kontrolę nad Lancią przejął Fiat. W strukturach koncernu Lancia zajęła rolę producenta szerokiej gamy aut różnych segmentów (od miejskiego Ypsilona) o luksusowym charakterze. Wiele modeli szokowało nowatorstwem. Jednym z ciekawszych była Lambda (debiut w 1922 r., fot. na górze). To pierwszy na świecie samochód z samonośną karoserią. Niezależne zawieszenie kół przednich również nie należało wówczas do popularnych. Lancie mocno związane były ze sportem. Szereg zwycięstw w wyścigach doprowadził Lancię do Formuły 1, ale pojawiła się tam w złym czasie (finanse). Lata 70., 80. i początek 90. to olbrzymie sukcesy w rajdach. Modele Stratos czy Rallye 037 uchodzą za najlepsze rajdówki wszech czasów. Wśród aut budową bardziej zbliżonych do seryjnych wiele lat wyróżniała się Delta (fot. niżej) w licznych odmianach.