Żadna myjnia automatyczna nie umyje auta tak, jak możesz tozrobić sam. Dobre kosmetyki i sprawdzone sposoby to gwarancja sukcesu
MYCIE FELG
Aluminiowe koła, szczególnie na przedniej osi, szybko pokrywają się trudno zmywalnym pyłem z klocków hamulcowych. Dobry preparat do felg usuwa go jednak błyskawicznie, nie powodując odbarwień lakieru.
Preparaty do felg różnią się pomiędzy sobą siłą działania, przeznaczeniem (uniwersalne,do felg malowanych, niemalowanych, chromowanych), konsystencją (płyny lub żele, które wolniej spływają i nie wysychają) i specjalnymi właściwościami (np. zmieniają kolor, co sygnalizuje konieczność spłukania). Środki do opon powodują różne efekty: matowy, błyszczący, mokry itp.
1. Spryskujemy koło preparatem czyszczącym. Uwaga! Obręcz nie może być gorąca!
2. Czekamy chwilę , aż preparat zadziała. Niektóre (tu: Sonax X-treme) pokazują to zmianą koloru.
3. Spłukujemy koło bezdotykowo (myjką ciśnieniową) lub za pomocą gąbki albo szczotki i wody.
4. Spłukujemy dokładnie preparat czyszczący z brudem. Niezależnie od sposobu nie żałujmy wody!
MYCIE RĘCZNE
1. Najpierw warto dokładnie spłukać karoserię wodą, aby pozbyć się luźnych drobinek piasku.2. Do wiaderka z wodą dodajmy odpowiednią ilość szamponu. Uwaga: jego nadmiar w niczym nie pomoże, sprawi tylko, że woda będzie nadmiernie się pienić! 3. Zaczynamy mycie od dachu auta, potem myjemy szyby, boki i maskę, kolejno wycieramy gąbką coraz niżej położone elementy. Gąbkę często płuczemy w wiaderku.4. Spłukujemy nadwozie czystą wodą. Teraz z reguływidać, że warto czynność powtórzyć. 5. Po kolejnym myciu auta i opłukaniu go dużą ilością wody warto je osuszyć ręcznikiem z mikrofibry, ściągaczką lub irchą. To gwarantuje połysk i brak zacieków.
PAMIĘTAJ TEŻ O WYKOŃCZENIU
1. Dla zapewnienia najwyższego komfortu jazdy trzeba jeszcze raz umyć szyby – z zewnątrz i od wewnątrz. Można użyć np. pianki.
2. Wosk do stosowania na mokro pozwoli szybko zabezpieczyć i nabłyszczyć lakier bez konieczności suszenia go.
3. Plastikowym zderzakom i listwom przywrócimy czerń specjalnym środkiem do konserwacji elementów zewnętrznych.