Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Porady Eksploatacja

Eksploatacja

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?
Eksploatacja

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?

Tego nie znoszą mechanicy. Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?
Eksploatacja

Tego nie znoszą mechanicy. Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Test opon letnich 2023. Które warto kupić, a których lepiej unikać?
Eksploatacja

Test opon letnich 2023. Które warto kupić, a których lepiej unikać?

Nasz pierwszy tegoroczny wielki test opon letnich wciąż jeszcze trwa, ale już teraz możemy się z wami podzielić pierwszymi wnioskami – rundę eliminacyjną i większość prób mamy już za sobą. Wiemy więc już, których, spośród 50 modeli opon, jakie w tym roku pozyskaliśmy do testów, na pewno nie możemy polecić, a które mają szansę na wygraną.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut
Eksploatacja

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Problem z kontrolką Check Engine? Sprawdziliśmy, jak działa popularny polski program do diagnostyki samochodowej
Eksploatacja

Problem z kontrolką Check Engine? Sprawdziliśmy, jak działa popularny polski program do diagnostyki samochodowej

Zestaw składający się z programu do diagnostyki SDPROG i interfejsu Bluetooth kosztuje mniej więcej tyle, co podpięcie auta pod komputer w serwisie. Postanowiliśmy sprawdzić, czy da się nim zrobić to samo, co przy zastosowaniu komputera diagnostycznego z prawdziwego zdarzenia.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?
Eksploatacja

Wymiana rozrządu - po jakim przebiegu, ile kosztuje?

Pasek rozrządu – wiadomo, producent podaje interwał, którego trzeba się trzymać. Czasem resurs można wydłużyć, częściej trzeba skrócić. Łańcuch? Tu teoretycznie łatwiej, bo powinien wystarczyć na całe życie silnika. Powinien... Odpowiadamy na pytania najczęściej pojawiające się w kontekście wymiany napędu rozrządu.

Za korzystanie z darmowej nawigacji zapłacisz nawet kilkaset złotych. W tych miejscach musisz uważać
Eksploatacja

Za korzystanie z darmowej nawigacji zapłacisz nawet kilkaset złotych. W tych miejscach musisz uważać

Przywykliśmy do tego, że korzystanie z telefonów komórkowych i przesyłu danych przez sieci komórkowe jest tanie, a wiele usług mamy wliczonych w abonament. Są sytuacje, w których można się jednak nieprzyjemnie zdziwić – i za coś, co wydaje się darmowe, jak choćby za skorzystanie z nawigacji Google, możemy zapłacić majątek. Podpowiadamy, kiedy podczas jazdy samochodem smartfon może wygenerować gigantyczne koszty.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Falujące obroty — dlaczego obroty falują i jak to naprawić
Eksploatacja

Falujące obroty — dlaczego obroty falują i jak to naprawić

Falujące obroty to coś, na co powinniśmy zwrócić uwagę w naszym samochodzie. Samochód na biegu jałowym powinien trzymać równe obroty. Jeśli jednak zauważymy, że obroty falują to znak, że z jednostką napędową dzieje się coś niedobrego. Podpowiadamy gdzie szukać przyczyn falujących obrotów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Test latarek LED: które świecą najmocniej, które świecą najdłużej?
Eksploatacja

Test latarek LED: które świecą najmocniej, które świecą najdłużej?

Dobra latarka LED może się przydać naprawdę często. Sprawdziliśmy 12 modeli – od tanich z marketów budowlanych i sklepów internetowych aż po markowy sprzęt.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Testujemy akcesoryjne LEDy H7. Czy świecą lepiej niż żarówki?
Eksploatacja

Testujemy akcesoryjne LEDy H7. Czy świecą lepiej niż żarówki?

Nie istnieje coś takiego jak "zbyt dobre oświetlenie drogi", normą są natomiast zbyt słabo świecące – w odniesieniu do potrzeb kierowców – reflektory samochodów.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak wybierać narzędzia akumulatorowe? Nie daj się nabrać na marketowe promocje!
Eksploatacja

Jak wybierać narzędzia akumulatorowe? Nie daj się nabrać na marketowe promocje!

Tania wkrętarka akumulatorowa ma marketowej promocji? A może klucz udarowy z pojedynczą baterią w zestawie, w sam raz na sezon wymiany kół? Sprzedawcom narzędzi zależy, żeby skusić klientów na "wejście w system". Kiedy już kupią jedno narzędzie akumulatorowe danej marki, łatwiej będzie ich namówić na kupno kolejnych, kompatybilnych z danym typem baterii.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Uszczelka pod głowicą — przyczyny awarii, objawy i koszty naprawy
Eksploatacja

Uszczelka pod głowicą — przyczyny awarii, objawy i koszty naprawy

Oto jedna z bardziej kosztownych i siejących popłoch awarii, czyli uszkodzenie uszczelki głowicy. Sprawdzamy, jakie są główne przyczyny usterki, wyjaśniamy, jak ją rozpoznać już przy pierwszych objawach uszkodzenie uszczelki pod głowicą i ile pieniędzy trzeba zazwyczaj wydać na naprawę.

Kontrolka silnika, czyli "check engine" – czy trzeba się jej bać?
Eksploatacja

Kontrolka silnika, czyli "check engine" – czy trzeba się jej bać?

Czego kierowcy boją się najbardziej? To dość proste pytanie, na które większość odpowie: diagnozy "uszkodzona uszczelka pod głowicą", oraz zapalającej się kontrolki check engine na desce rozdzielczej. Czy kontrolka check engine rzeczywiście oznacza uszkodzenie silnika i trzeba szukać mechanika, żeby się jej pozbyć?

To tania metoda na serwis klimatyzacji, ale ma jeden minus - jest najgorszą z możliwych
Eksploatacja

To tania metoda na serwis klimatyzacji, ale ma jeden minus - jest najgorszą z możliwych

Ceny czynników do klimatyzacji samochodowych w ciągu ostatnich lat drastycznie wzrosły. Trudno się więc dziwić, że nie brakuje chętnych do eksperymentów i poszukiwań tańszych zamienników chłodziw R134a i R1234yf. Jest wśród nich taki, który kompletnie się do tego nie nadaje.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?
Eksploatacja

Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?

Problem z uszczelką oznacza z reguły spore wydatki – podpowiadamy, jak dbać o auto, żeby uniknąć usterki, i jak ją rozpoznać, gdy już się przytrafi. Jak powinna wyglądać profesjonalnie przeprowadzona naprawa?

Szukamy najlepszego wideorejestratora do auta
Eksploatacja

Szukamy najlepszego wideorejestratora do auta

Im droższa kamera, tym wyższe wymagania. Sprawdziliśmy, co potrafią wideorejestratory samochodowe w cenie od ponad 300 zł do 1100 zł. Przyjrzeliśmy się także zestawom złożonym z dwóch osobnych kamer do zamocowania na przedniej i tylnej szybie.

Które przeróbki są nielegalne? Sprawdź dla swojego dobra!
Eksploatacja

Które przeróbki są nielegalne? Sprawdź dla swojego dobra!

W teorii kierowca kupujący samochód za własne pieniądze może nim rozporządzać w sposób dowolny. W pełnej realizacji tego założenia przeszkadza jednak pewien aspekt. Jako że auto porusza się w przestrzeni publicznej, musi spełniać warunki określane przez prawo. A to zabrania kilku praktyk. Zobaczcie, które zabiegi sprawią, że właściciel pojazdu może sobie narobić problemów.

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!
Eksploatacja

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Wprawdzie spaliny nowoczesnych diesli nie mają ani koloru, ani zapachu, ale za to ich właściciele miewają ze swoimi autami poważne kłopoty. Jednym ze sprawców problemów serwisowych jest filtr cząstek stałych (DPF): gdy raz czy drugi nie uda się proces automatycznej regeneracji tego filtra, zaczynają się komunikaty o usterkach, z którymi nie każdy serwis daje sobie radę albo cena naprawy jest zaporowa. Tymczasem jest kilka sposobów na ratowanie filtra, niektóre nawet nie wymagają nawet wizyty w serwisie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak rozpoznać podrabiane części samochodowe?
Eksploatacja

Jak rozpoznać podrabiane części samochodowe?

Na rynku kwitnie handel podrabianymi częściami i materiałami eksploatacyjnymi – od klocków hamulcowych, przez filtry, świece, aż po żarówki i lampy ksenonowe. Podrabiane są też narzędzia, w tym komputery diagnostyczne i Kiedyś taki towar upłynniano na giełdach, teraz dzieje się to głównie przez internet, za pośrednictwem portali ogłoszeniowych i aukcyjnych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy można myć silnik na myjni bezdotykowej?
Eksploatacja

Czy można myć silnik na myjni bezdotykowej?

Silnik to serce każdego samochodu. W związku z tym dobrze jest o niego dbać i obchodzić się z nim w należyty sposób. Najlepszym tego przykładem jest mycie silnika. Jak należy to robić i czy można się w tym celu wybrać na myjnię bezdotykową?

Jak nie zepsuć alkomatu? Mały błąd może oznaczać tragedię
Eksploatacja

Jak nie zepsuć alkomatu? Mały błąd może oznaczać tragedię

Alkomat to przydatne urządzenie, z którego często korzystają kierowcy. Jak się okazuje, chcąc uzyskać precyzyjny pomiar, pod żadnym pozorem nie można zapomnieć o kilku szalenie istotnych i nieoczywistych kwestiach. W innym wypadku użytkownik sam prosi się o nieszczęście.

Tak schłodzisz auto nawet w największy upał i bez klimatyzacji
Eksploatacja

Tak schłodzisz auto nawet w największy upał i bez klimatyzacji

W okresie letnim warto dobrze przemyśleć, gdzie i jak zaparkować swój samochód, żeby ten jak najmniej się nagrzał oraz jak skutecznie go schłodzić. Przedstawiamy także kilka porad dla osób nieposiadających klimatyzacji w swoich samochodach.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.