Auto Świat Porady Eksploatacja Przewody hamulcowe - wymiana, usterki, koszty

Przewody hamulcowe - wymiana, usterki, koszty

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Fakty są takie, że o ile większość z nas pamięta o tym, by np. sprawdzić poziom oleju lub ciśnienie w oponach, o tyle o przewodach hamulcowych – niestety – zbyt często zapominamy. A to błąd, bo to zwykle od nich zależy, czy dojedziemy do celu, czy skończymy w rowie...

Giętkie przewody hamulcoweŹródło: Auto Świat / Piotr Wróbel
  • Przy okazji wymiany ogumienia na zimowe warto też skontrolować stan przewodów hamulcowych
  • To też dobra okazja, by sprawdzić temperaturę wrzenia płynu i jego poziom w zbiorniczku
  • Jeśli do danego auta nie da się dokupić gotowych przewodów (albo są drogie), to bez problemu będzie można je dorobić
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Widzowie lubiący komedie i filmy kryminalne znają tę metodę chyba dość dobrze. Oto bowiem główny bohater postanawia pozbyć się teściowej (żony, kochanki, wroga...), więc wchodzi pod samochód, którym owa osoba będzie miała zaraz odjechać, i nacina miękkie przewody hamulcowe. Ale nacina je na tyle delikatnie, by nic się na pierwszy rzut oka nie lało po asfalcie, wszak teściowa potrafi być spostrzegawcza. Niczego niepodejrzewająca ofiara wsiada po chwili za kółko i rusza, ale przy pierwszym ostrym hamowaniu ciśnienie w układzie rozsadza nacięte przewody, auto gubi płyn, a nieszczęśnik (nieszczęśnica) traci życie, lądując na słupie lub w rowie... Czym różni się nacięty przewód hamulcowy od starego, zużytego i popękanego? Niemal niczym. Jeśli więc nie chcesz skończyć jak filmowa teściowa, regularnie je kontroluj – dobra okazja nadarzy się teraz, przy okazji sezonowej wymiany ogumienia. Sprawne hamulce są zawsze ważne, tym bardziej jesienią i zimą, w czasie ograniczonej widoczności i gorszej przyczepności.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel