Logo
PoradyEksploatacjaPrzewody hamulcowe - wymiana, usterki, koszty

Przewody hamulcowe - wymiana, usterki, koszty

Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Widzowie lubiący komedie i filmy kryminalne znają tę metodę chyba dość dobrze. Oto bowiem główny bohater postanawia pozbyć się teściowej (żony, kochanki, wroga...), więc wchodzi pod samochód, którym owa osoba będzie miała zaraz odjechać, i nacina miękkie przewody hamulcowe. Ale nacina je na tyle delikatnie, by nic się na pierwszy rzut oka nie lało po asfalcie, wszak teściowa potrafi być spostrzegawcza. Niczego niepodejrzewająca ofiara wsiada po chwili za kółko i rusza, ale przy pierwszym ostrym hamowaniu ciśnienie w układzie rozsadza nacięte przewody, auto gubi płyn, a nieszczęśnik (nieszczęśnica) traci życie, lądując na słupie lub w rowie... Czym różni się nacięty przewód hamulcowy od starego, zużytego i popękanego? Niemal niczym. Jeśli więc nie chcesz skończyć jak filmowa teściowa, regularnie je kontroluj – dobra okazja nadarzy się teraz, przy okazji sezonowej wymiany ogumienia. Sprawne hamulce są zawsze ważne, tym bardziej jesienią i zimą, w czasie ograniczonej widoczności i gorszej przyczepności.

Udostępnij:
Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium