Co tydzień dziennikarze Auto Świat wybierają najlepsze i najciekawsze treści o szeroko pojmowanej tematyce motoryzacyjnej. Zapisz się już dziś! Tu znajdziesz formularz.

Jak się okazuje, kierowcy BMW są mocni w deklaracjach i chyba tylko w tym, bowiem z danych zebranych przez firmę Punkta wynika, że blisko 30 proc. z nich ma na swoim koncie przynajmniej jedną szkodę komunikacyjną. Specjaliści z tej firmy przeanalizowali faktycznie sprzedane polisy OC tylko po to, aby sprawdzić, jakich marek samochodów kierowcy powodują najwięcej wypadków, a jakich najmniej. Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że najwięcej szkód mają na koncie kierowcy marek najpopularniejszych na naszych drogach - po prostu dlatego, że jest ich najwięcej.

W związku z tym, aby można było porównać jabłka z gruszkami, sprawdzono, jaki procent kierowców miał w swojej historii ubezpieczenia jakąś szkodę i ilu z nich przypada na 1 000 samochodów. Dzięki temu możemy porównać Skodę z Citroenem czy Volvo z Fiatem - bo porównujemy dane 1 000 kierowców jeżdżących autem danej marki. Te wyniki mogą zaskakiwać. Najwięcej kierowców ze szkodą na swoim koncie jeździ Volvo, Skodą, Toyotą i Mazdą. O dziwo kierowcy BMW są dopiero na piątym miejscu, i to wśród tych, którzy wypadków czy kolizji powodują najmniej. Natomiast najbezpieczniej jeżdżą kierowcy prowadzący Citroeny.

Dane, jakie zebrała Punkta, pokazują, że wyniki dla kierowców poszczególnych marek są dość zbliżone. Można nawet powiedzieć, że przeciętnie niemal 1/3 kierowców danej marki (z aut najczęściej ubezpieczanych) ma historię wypadkową za sobą.

Kontrola drogowa po nowemu? Nie czekaj – stosuj się już dziś!

Najpewniej już 7 listopada czekają nas zmiany w procedurze kontroli drogowej. Nie są one rewolucyjne, ale warto je znać. Dobrze więc wiedzieć, jak teraz wygląda, krok po kroku, kontrola drogowa i co się w niej może zmienić. Brak tej wiedzy może bowiem skutkować mandatem w wysokości nawet 500 zł.

Co grozi za jazdę nieprzerejestrowanym samochodem?

Cóż, na razie zwykle... nic. Można nawet takie auto sprzedać, a kolejny nabywca – jeśli wykaże tzw. ciągłość umów – może potem zarejestrować pojazd na siebie. Nakaz przerejestrowania auta jest martwym przepisem i raczej niewiele zmieni w tej kwestii nowelizacja, która ma wejść w życie 1 stycznia 2020 r.

10 sposobów na uniknięcie karambolu

Śliska droga, marna widoczność i nie trzeba długo czekać, by usłyszeć wiadomości o serii wypadków na drogach, w tym na autostradach. Tymczasem to nie tylko trudne warunki są temu winne, lecz także bezmyślni kierowcy. Co zatem zrobić, by nie doprowadzać do groźnych sytuacji?

Suzuki Swift 1.2 Hybrid – to auto w starym stylu

Za kierownicą Suzuki Swifta cofasz się w czasie o dobrych kilka lat. Przed oczami masz analogowe zegary, w kabinie wykończonej twardymi plastikami jest czarno, drogę oświetlają ksenony, a pod maską pracuje wolnossący silnik. Ale czy to źle? Nie do końca.

Ford Mondeo III - duże auto w dobrej cenie

Ford Mondeo to jedno z najpraktyczniejszych aut klasy średniej w porównaniu z klasowymi rywalami w podobnym wieku. Mondeo III cechują też: niezła trwałość, rozsądne koszty napraw i atrakcyjna cena.

Opel Zafira Life 2.0 Diesel – van w dostawczym formacie

Stara Zafira mierzyła 4,7 m i była kompaktowym vanem mieszczącym 7 osób. Nowa ma gabaryty dostawczaka i może mieć nawet 5,3 m długości, a w jej wnętrzu zmieści się do 8 pasażerów. Testujemy wariant o średniej wielkości Long.

Duże kombi z małym dieslem - to idealna propozycja dla oszczędnych kierowców

Honda Civic, Opel Astra, Peugeot 308 i Škoda Octavia – oto 4 popularne kompakty w praktycznych i cenionych odmianach kombi z dieslem 1.6 pod maską! Na celownik bierzemy 5-letnie auta, a założony budżet to 35-45 tys. zł.