Exide zadbał o to, aby zarówno sprzedawcy, jak i klienci, łatwo odnaleźli właściwy typ. Wszystko dzięki nowym etykietom.

Jakie auto, taki akumulator

Na polskim rynku jest coraz więcej aut – zarówno starszych modeli, które nie potrzebują superakumulatora, modeli nowszych z bogatym wyposażeniem elektrycznym, jak i nowoczesnych pojazdów, m.in. z systemem Start-Stop. Każde auto ma inne wymagania odnośnie poboru energii z akumulatora – potrzebnej nie tylko do rozruchu silnika, ale także do zasilania urządzeń służących kontroli auta i komfortowi kierowcy. Akumulatory Exide do samochodów osobowych to technologicznie najbardziej zaawansowane rozwiązania kwasowo-ołowiowe na rynku części zamiennych. Akumulatory Exide najnowszej generacji, typu Start-Stop, charakteryzuje imponująca wydajność i żywotność, a unikatowa technologia Carbon Boost, zastosowana w akumulatorach Centra Futura i Exide Premium, zapewnia 1,5 raza szybsze ładowanie. Jednak bogata oferta akumulatorów to nie wszystko. Exide postanowił ułatwić ich wybór oraz orientację w obrębie sklepowej półki, zarówno sprzedawcom akumulatorów (w tym także warsztatom samochodowym), jak i klientom, którzy poszukują właściwego modelu na własną rękę.

Jaka etykieta, taki wybór

Etykieta akumulatora może być dobrym przewodnikiem i stanowić jasny komunikat, o który często trudno. Sam numer modelu niestety wielu z nas nic nie mówi, zaś sprzedawca, może nie pamiętać, który pasuje najlepiej do danego auta. Dlatego Exide opracował nowe etykiety. Ich zadanie jest proste – szybka komunikacja i orientacja wśród sklepowych zasobów. Nowe etykiety w czytelny sposób prezentują parametry akumulatorów Exide i ułatwiają podjęcie właściwego wyboru. Pozwala to punktom sprzedaży na szybką kontrolę asortymentu i jest wsparciem dla klientów decydujących się na samodzielny zakup akumulatora.

– Nowa etykieta zawiera najważniejsze informacje. Najistotniejsza, czyli czytelna informacja o wydajności produktu (np. pojemność 77 Ah), jest widoczna przy pierwszym kontakcie wzrokowym. W tym samym polu zaprezentowane są kolejne parametry: napięcia, prądu rozruchowego, a także graficznie zaprezentowane wymiary akumulatora, które umożliwiają szybką ocenę (co do milimetra), czy dany model zmieści się pod maską – mówi Krzysztof Najder, Product Marketing Manager Exide Technologies S.A.

Jest QR kod, więc znasz szczegóły

Czytelnie skonstruowana etykieta to podstawa, ale co, jeśli klient chciałby dowiedzieć się jeszcze więcej o produkcie. Aby w tym pomóc, Exide umieścił na etykietach akumulatorów także QR kody oraz adresy URL, wystarczy mieć pobraną darmową aplikację lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, aby samodzielnie lub z pomocą sprzedawcy wpisać w wyszukiwarkę internetową krótki adres URL danego akumulatora, albo zeskanować kod QR. Otrzymamy w ten sposób natychmiastowy dostęp do informacji niedostępnych na etykiecie – do pełnych specyfikacji technicznych oraz innych użytecznych danych dotyczących np. polaryzacji, mocowania, rodzaju końcówek biegunowych, czy wreszcie instrukcji obsługi, którą sam akumulator zawiera również w postaci dodatkowej książeczki umieszczonej na tylnej jego ścianie.

W przypadku akumulatorów dobry produkt to podstawa, ale równie ważne jest jego właściwe dopasowanie do konkretnego modelu auta. Dlatego powinniśmy znać zakres parametrów, który odpowiada wymaganiom naszego pojazdu. Może nam w tym pomóc doświadczony sprzedawca, mechanik lub dobrze zaprojektowana etykieta produktu.