Wciąż tematem są auta z kierownica po prawej stronie. Można je już zarejestrować. Sprawdziliśmy, jak wygląda rynek używanych samochodów tego typu. Czy można liczyć na okazję?

Umiejętność rozpoznania, ile życia pozostało w silniku Diesla, przydaje się dwa razy. Po raz pierwszy, gdy kupujemy używany samochód, a por aż drugi, gdy pragniemy się go pozbyć. Jak się okazuje, kolor spalin to nie wszystko, na co trzeba zwrócić uwagę – szczególnie w autach z filtrem DPF.

Jak działają programy do szacowania szkód? Teoretycznie to powinno być proste: rzeczoznawca uruchamia aplikację, wprowadza dane pojazdu, a następnie zaznacza na wyświetlanych na ekranie rysunkach, które elementy należy wymienić, a które naprawić. Na podstawie tych danych system powinien wyliczyć, ile będą kosztowały części, a ile robocizna. Jednak często w praktyce okazuje się, że taka sama szkoda może zostać wyceniona zupełnie inaczej! Analizujemy, na czym to polega.

Jak sprawdzić historie wypadków? Nowoczesne samochody zapisują w pamięci swoich sterowników znacznie więcej, niż się ich użytkownikom wydaje. Nawet po wielu latach od wypadku, kiedy już dawno zatrą się ślady napraw blacharskich, fachowcy potrafią odtworzyć, co działo się z autem.

To niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika Auto Świat Poradnik (9/2015).

Foto: auto świat / Auto Świat

Zapraszamy do lektury!